ראש המוסד נפרד מהממשלה: נתניהו וברק הודו על פועלו

לאחר 43 שנה בתפקיד, נפרד הבוקר דגן מהשרים בישיבת הממשלה השבועית ■ דגן: "בסוף שבוע זה אעביר את הפיקוד לידי תמיר פרדו - הוא מינוי ראוי ונכון"

עם סיום תפקידו, נפרד הבוקר (א') ראש המוסד היוצא, מאיר דגן, מהשרים בישיבת הממשלה השבועית. "אני מסיים יותר מ-43 שנים בשירות המדינה, ושמונה שנים שבהן נפלה בחלקי הזכות והכבוד להוביל את המוסד", אמר דגן, בהתבטאות פומבית נדירה. "בסוף שבוע זה אעביר את הפיקוד על המוסד לידי תמיר פרדו. קרוב ל-6 שנים הוא שימש כסגני, ואכן הוא מינוי ראוי ונכון באתגרים רבים, קשים, מורכבים ומסובכים העומדים בפניו ובפני המוסד. אני מבקש בפורום הזה לאחל לו הצלחה מקרב לב. עמידתו במשימות תתרום תרומה ממשית לביצור ביטחונה של מדינת ישראל".

דגן ביקש להודות למשרתים במוסד והגדיר אותם כ"חבורה מעולה וייחודית של נשים וגברים הפועלים במקוריות, תעוזה, חדורים בתחושת שליחות, העושים לילות כימים שלא על מנת לקבל פרס. אין להם בדרך כלל את הגיבוי והתמיכה כקבוצה ואין להם סיוע במטוסים ובשריון, ובמרבית המקרים אין אפשרות לחילוץ. הם פועלים כאשר המגן היחידי הוא חריפות השכל, סיפור הכיסוי ואומץ הלב. אין הם אפילו יכולים לספר לקרובים ביותר להם על מעשיהם, והבדידות היא בן זוג קבוע ומה שמניע אותם הוא הצורך להגן על עם ישראל והצורך להגן על מדינת ישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה לדגן על פועלו. "אני לא יכול לספר את כל המעשים שעשית, הפעולות שהתנעת", אמר נתניהו, שבחר לשתף את השרים בשיחה שקיים עם דגן לפני כשנה: "ישבתי במשרדך וראיתי תמונה על הקיר של יהודי עם זקן, יהודי דתי, כורע ברך בפני קלגסים נאצים. התמונה הזאת צדה את עיני ושאלתי אותך מי זה. אמרת, זה סבא שלי. שאלתי אותך מה קרה לו, ואמרת לי: הם רצחו אותו. אז אמרתי, מאיר, אני מבין אותך, עכשיו אני מבין אותך. אני מבין את המחויבות העמוקה שלך להבטיח שאף אחד לא יוכל לממש פעם נוספת את איום הכליה על העם היהודי. זה צו אישי וצו לאומי, ואתה פעלת לפי הצו הזה", אמר נתניהו.

שר הביטחון, אהוד ברק, ביקש להיפרד גם כן מדגן. "מאיר דגן הוביל במוסד תנופה חסרת תקדים בטמפרמנט ביצועי, דמיון והעזה - בעיקר בנכונות ליזום ולקחת אחריות. אנשים הרגישו תמיד שמפקדם הבין את התמונה הכוללת, נותן להם גב, מבין ומכיר את פרטי הפרטים של מבצעיהם. תרומתו של דגן לביטחון ישראל בצה"ל ובמוסד - מזהירה".