פריים סנס תפתח מערכת מבוססת תנועה לצפייה בטלוויזיה

חברת הסטארט-אפ הישראלימ, שאחראית לפיתוח מצלמת קינקט בקונסולת Xbox 360, תשתף פעולה עם אסוס הטיוואנית כדי לפתח ממשק שיאפשר להפעיל מערכת מדיה ביתית ללא שלט

חברת הסטארט-אפ הישראלית פריים סנס תחבור ליצרנית המחשבים הטיוואנית אסוס כדי לפתח ממשק מבוסס תנועה, שיאפשר להפעיל מערכת מדיה ביתית ללא שלט. פריים סנס אחראית על פיתוח החומרה עבור מכשיר הקינקט של מיקרוסופט, שמאפשר לשחק במשחקים של קונסולת אקס בוקס 360 ללא שימוש בשלט ועל-ידי זיהוי תנועות ומחוות גופניות.

המערכת המתוכננת, שתיקרא WAVI Xtion, תשתמש במצלמת חיישן כפול, בדומה לזו שבקינקט, ותתחבר אל הטלוויזיה הביתית כדי להעביר תכנים באופן אלחוטי מהמחשב האישי. כך, יוכל המשתמש לתפעל תכני מולטימדיה, משחקים וגלישה אינטרנט בעזרת תנועות גוף בלבד ומבלי שיידרש לעזוב את הסלון הביתי. המערכת תוצג לראשונה על-ידי שתי החברות בכנס האלקטרוניקה הבידורית (CES) שייפתח מחרתיים (ה') בלאס וגאס, ארה"ב.

באסוס מסרו כי ההשקה המסחרית של המערכת מתוכננת למחצית השנייה של 2011, בעוד תוכנת הפיתוח עבור מפתחים חיצוניים תהיה זמינה כבר מפברואר השנה. באסוס מתכננים גם לפתוח חנות אפליקציות למערכת WAVI Xtion.

"חווית משתמש חסרת תקדים"

מנכ"ל פריים סנס, ינון ברכה, ציין כי "ההסכם שחתמנו עם אסוס על פיתוח מערכת WAVI Xtion מעיד כי טכנולוגיות אינטראקטיביות בלתי אמצעיות נכנסו למיינסטרים". לדבריו, "ממשק המשתמש הזה הוא פרדיגמה חדשה המבשרת על הדרך בה, בסופו של דבר, יופעלו כל המוצרים בעולם המודרני".

מנכ"ל אסוס, קנט צ'ן, הוסיף כי "החברה תשלב את פתרונות הטכנולוגיה האלחוטית שלה לחלל הבית עם מערכת אינטואיטיבית, ידידותית למשתמש המופעלת על-ידי תנועות גוף טבעיות, שתאפשר ללקוחות לצפות בתכנים המאוחסנים במחשב האישי על-גבי הטלוויזיה". צ'ן ציין עוד כי "WAVI Xtion תעניק חוויית משתמש חסרת תקדים בחדר המגורים שתיצור מהפכה בחייהם של צרכני הטכנולוגיה".

משרדיה הראשיים של פריים סנס, שנבחרה לאחרונה לאחד מהסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס", ממוקמים בתל אביב והיא מפעילה שלוחות בארה"ב, ביפן, בסין, בקוריאה ובטיוואן.