עדיין חוששת: סינרון מאריכה את מנגנון "גלולת הרעל"

המנגנון מגן על החברה, שבקופתה 222.6 מ' ד', מפני השתלטות עוינת ■ לפי המנגנון של סינרון, כל בעל מניות בחברה יקבל את הזכות לרכוש ממנה 1.25 מניות תמורת סנט אחד למניה

מאז ומתמיד קופות מזומנים נדיבות הפכו חברות ציבוריות שהחזיקו בהן לאטרקטיביות בעיני משקיעים פיננסיים, שהאמינו כי ניתן להשתלט עליהן. סינרון, מפתחת הציוד הקוסמטי לטיפולי עור, מודעת לכך, וזו הסיבה שבגינה ייסדה לפני שנתיים מנגנון של "גלולת רעל".

תוקף המנגנון פקע לאחרונה, ומכיוון שלחברה יש עדיין קופה דשנה ששווייה הוא 222.6 מיליון דולר, האריכה סינרון את תוקף המנגנון לשנה נוספת - כך לפי מסמך שהגישה החברה לרשות ני"ע האמריקנית ביום שני האחרון.

"גלולת רעל" הוא מנגנון המגן על בעלי מניות בחברה ציבורית מפני השתלטות עוינת של בעל מניות או בעלי מניות אחרים. לפי המנגנון של סינרון, כל בעל מניות בחברה יקבל את הזכות לרכוש ממנה 1.25 מניות תמורת סנט אחד למניה. כך, במקרה שבעל מניות מסוים מגיע להחזקה מינימלית של 15% מהון החברה, המנגנון יופעל ואותו בעל מניות ידולל בשיעור החזקותיו.

במהלך שנתיים אלו, כך נראה, לא נעשה ניסיון להשתלט על החברה, ודווקא סינרון הייתה זו שרכשה מתחרה - Candela האמריקנית - שתמורתה שילמה במקור 65 מיליון דולר במניות.

סינרון, פרי עמל כפיו של ד"ר שמעון אקהויז, יו"ר החברה, נסחרת לפי שווי של 353 מיליון דולר, לאחר שאיבדה 3% מערכה במהלך 2010.

בעלי העניין בחברה הם אקהויז (6.4% מההון) וארבעה גופים מוסדיים אמריקניים שמחזיקים יחד בשיעור של 30% מההון. סינרון סיימה את הרבעון השלישי של 2010 עם הכנסות של 44.4 מיליון דולר - גידול שנתי של 10% - ועם הפסד נקי למניה (Non GAAP) של 4 סנטים, לעומת 18 סנט ברבעון המקביל של 2009.