מגדלים מימשה אופציה על מגרש - וחסכה המע"מ

החברה של חני הורביץ ועו"ד קרן בן-דוד מימשה את האופציה לרכישת מגרש בשטח של 1.6 דונם בגוש הגדול תמורת 40 מיליון שקל

חברת מגדלים של חני הורביץ ועו"ד קרן בן-דוד מימשה את האופציה לרכישת מגרש בשטח של 1.6 דונם בגוש הגדול בתל אביב ב-40 מיליון שקל. רכישת הקרקע הושלמה ב-31.12.2010, כך שהעסקה נהנתה מפטור ממע"מ.

כזכור, "גלובס" חשף לפני כשבועיים כי החברה חתמה על הסכם אופציה לרכישת מגרש זה, בכוונה לבצע עסקת בזק לפני תום השנה האזרחית. את "מקלט המס" ניצלה החברה ביום האחרון לקיומו; החל מ-1 בינואר 2011, יש לשלם מע"מ על כל מגרש שנקנה על-ידי קבוצת רכישה שיש לה מארגן בתשלום.

"הזדמנות של פעם בחיים"

במקרה זה, מדובר בחיסכון של 6.4 מיליון שקל על המגרש כולו, או כ-290 אלף שקל בממוצע ליחידת קרקע. לדברי בן-דוד, "ניצלנו הזדמנות שלא תחזור על עצמה - אפשר אפילו לומר שזו הזדמנות של פעם בחיים לפטור מלא על המע"מ".

על המגרש מתכננת מגדלים להקים 22 יחידות דיור. סכום העסקה, 40 מיליון שקל, גוזר מחיר שיא ליחידת קרקע באזור: 1.8 מיליון שקל (רק על מרכיב הקרקע, שאינו כולל עלויות בנייה והוצאות נוספות). העסקה בוצעה באמצעות המתווך שרגא פריד מסוכנות "צמרת אביב".

על המגרש, הממוקם ברחוב מארק שגאל בצפון "הגוש הגדול" בתל אביב ובקו ראשון לים, יוקם בניין בן חמש קומות בעיצובו של אדריכל אילן פיבקו. דירת 5 חדרים בשטח של 148 מ"ר ומרפסת של 20 מ"ר נמכרה ב-3.7 מיליון שקל; פנטהאוז נרכש ב-12.5 מיליון שקל. לדברי פריד, דירות דומות באזור נמכרות בשוק בכ-6-5 מיליון שקל; ופנטהאוזים, בכ-14 מיליון שקל.

משקיע איטלקי

ממגדלים נמסר היום (ה') כי בתוך שבוע התארגנה קבוצת הרכישה, וכי מתנהל מו"מ עם קבלן מבצע, שככל הנראה יתחייב על מחיר סופי לדירה. לדברי הורביץ, "ניצלנו הזדמנות יוצאת דופן לרכישת מגרש במיקום הטוב ביותר בגוש הגדול כיום. זו קרקע שאתה עומד עליה ואתה שומע את הגלים, רואה ומריח את הים. מדובר במגרש שרבים בגוש הגדול חיכו שנים שייצא לשוק".

מחברת מגדלים נמסר עוד, כי משקיע איטלקי, בעל מותג אופנה בינלאומי, רכש את הפנטהאוז הגדול בפרויקט ב-12.5 מיליון שקל. שני מיני-פנטהאוזים נמכרו כל אחד ב-6.6 מיליון שקלים לתושב חוזר מקנדה. בחברה צופים כי בניית הפרויקט תושלם בתוך שלוש שנים.