יבואנית טויוטה יוניון-מוטורס עוברת לאנרגיה סולארית

חב' סולארפאוור השלימה התקנת מערכות להספקת חשמל סולארי במטה החברה שבצומת הצ'ק פוסט בחיפה ■ היבואנית מתכוונת למכור עודפים לחברת החשמל

חברת סולארפאוור השלימה בימים האחרונים התקנת מערכות להספקת חשמל סולארי במטה חברת יוניון מוטורס, היבואנית של טויוטה בישראל שבצומת הצ'ק פוסט בחיפה. המערכת עתידה לפעול כבר במהלך השבועיים הקרובים ועודפי חשמל שתייצר, ימכרו לחברת החשמל בהתבסס על הסכם התקשרות שנחתם בעבר בין היבואנית לחברת החשמל, לתקופה של 20 שנה.

חברת סולארפוואר, העוסקת בתכנון ובהתקנה של מערכות פוטו-וולטאיות להפקת חשמל סולארי מתכוונת להתקין בתקופה הקרובה עוד שלוש מערכות להפקת חשמל סולארי במתקני יוניון-מוטורס ברחבי הארץ שיספקו ביחד כ- 150 קילו וואט של חשמל.

בכוונת היבואנית להתקין מערכות כאלה גם באולם התצוגה של לקסוס בחיפה; במרכז הלוגיסטי שלה באזור התעשייה שליד בני ראם בשפלה ובמרכז לוגיסטי נוסף שלה, שבחולון. שם אמרו כי התקנת המערכות הסולאריות מהוות מימוש של חזון החברה לשימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים: "עוד ועוד חברות גדולות שלהן סניפים הפרוסים בכל הארת מבינות את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בשטחי הנדל"ן שלהן למען הקמת מתקנים סולאריים תוך ניצול אנרגיית השמש כמקור לאנרגיה חלופית", אמר בהתייחס לעסקה עם יוניון-מוטורס, אלון תמרי, מנכ"ל משותף בסולארפאוור.

סולארפוואר מתכוונת להשלים במהלך חודשים הקרובים גם התקנת מערכות להפקת אנרגיה סולארית בחוות השקמים, מעונו הפרטי של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. כך, בחודשים האחרונים היא חתמה על הסכם עם קיבוץ גבת, במסגרתו תקים מערכות סולאריות בהיקף של כ- 60 מיליון שקל וזאת, במהלך השנה הקרובה.