צפו בתמונות: הגאדג'טים המובילים שהוצגו בתערוכת CES

"גלובס" מדווח מתערכות האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם: עיקר הפוקוס היה על הטאבלטים והסלולריים החכמים ■ וגם: כך תם עידן הצפייה הסטטית בטלוויזיה

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES שהתקיימה בסוף השבוע בלאס וגאס, הציגה את חזון החברות להפיכת מסך הטלוויזיה הגדול בסלון למרכז הבידור של הצרכנים.

בכך, התערוכה היא קו פרשת מים. עד היום, יצרניות האלקטרוניקה שילבו אמנם שירותים מתקדמים בטלוויזיה, אך הדבר בא לידי ביטוי במספר אפליקציות בודדות כמו סקייפ, צפייה בתמונות בפיקסה וחיבור לשירותי הסרטים של נטפליקס. מכאן ואילך, החזון מובנה יותר ואסטרטגי יותר, והדבר בא לידי ביטוי בהכרזות של כל החברות בתחום.

נשיא סמסונג אלקטרוניקה, בו-קן יון, נשא בסוף השבוע את אחד הנאומים המרכזיים בתערוכה, והציג שיתופי פעולה עם חברות כבלים אמריקניות שישלבו את השירותים בתוך המסכים בצורה מובנית, כך שהלקוח כלל לא יצטרך להשכיר ממיר.

שתי השותפות המרכזיות של סמסונג, שהן חלק מהמהלך, הן חברת הכבלים של טיים וורנר וקומקסט. "הטלוויזיה תשוב להיות מרכז החיים שלנו", אמר יון, בהתייחסו לכך שהצרכנים היום צורכים את התוכן שלהם גם במחשב, בטאבלטים ובמסכים אחרים שהם מחזיקים ברשותם. "אנחנו צועדים לעבר תקופה חדשה של טלוויזיות מחוברות לתוכן, שיחוברו אליהן המצלמות, הטלפונים והמחשבים שלנו. כל אלה יהיו חלק משירותי ענן מחשוב ויאפשרו החלפת מידע ביניהם", אמר יון.

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES / צילום: רויטרס
 תערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES / צילום: רויטרס

"ב-2020 יהיו בהלם מהטלוויזיה ב-2011"

המהלך של סמסונג יאפשר לצרכנים להחזיק בבית רק טלוויזיה, שתאפשר להתחבר גם לחברות הכבלים, גם לשירותי אינטרנט לצפייה בסרטים ותוכניות טלוויזיה וגם להתממשק עם מוצרים אחרים. החזון הוא שלא יהיה צורך להחזיק עוד קופסאות חוץ מהמסך.

סמסונג משתפת פעולה גם עם Hulu, המאפשרת לצפות בתוכניות טלוויזיה במודל חינמי או בתשלום פר-צפייה בשידורי HD. מנכ"ל הולו, ג'ייסון קילר, הכריז בתערוכה על הכנסת שירות "הולו פלוס" לתוך הטלפון החכם של סמסונג - גלקסי S.

"ההמצאה של הטלוויזיה מחדש כבר התחילה, וזה הולך להיות גדול יותר ויותר", אמר קילר. "אני בטוח שילדים בשנת 2020 יהיו בהלם מהצורה שבה נראתה הטלוויזיה ב-2011. בעבר, היינו מתקשרים למקומות. היום אנחנו מתקשרים לאנשים. אנחנו צופים בטלוויזיה בצורה סטטית וגם משתמשים בשלט רחוק שאנחנו לא ממש מבינים, וזה לא יישאר כך", אומר קילר. "מפרסמים היום מתייחסים לתוכנית טלוויזיה ולא לצופים עצמם. הפרסומות בעתיד יהיו לפי בחירת הצופה. הוא יהיה זה שיוכל להחליט אם הוא רוצה לצפות בפרסומת של קוקה קולה או של ספרייט".

אולי סופסוף המקרר יהיה חכם

לסמסונג ולחברות אחרות היו הכרזות מעניינות גם בתחומים שהם פחות מעולם הגאדג'טים - המוצרים הלבנים. רבות דובר על הפיכת המקרר והמוצרים שנמצאים במטבח לחכמים יותר, אך בינתיים זהו רק חזון.

סמסונג ו-LG הקוריאניות הציגו כל אחת בביתן שלה אב טיפוס של מוצרים המדגימים מה אפשר יהיה לעשות עם מטבח שמחובר לשירותי ענן מחשוב. הפעם אולי יש סיכוי שהמקרר באמת יתחבר לרשת, משום שמדובר בשתי חברות שהן ענקיות בתחום זה, והן שמציגות זו לצד זו חזון דומה. אמנם, שתיהן לא סבורות שהדבר יתרחש בקרוב, אבל זה נראה מגובש יותר מתמיד.

LG הציגה קטגוריה של מוצרים תחת טכנולוגיה בשם THiNQ. כך, המקרר, התנור, מכונת הכביסה, המייבש ושואב האבק הרובוטי, מתחברים כולם לרשת פרטית אלחוטית ולשרת ענן. באמצעות אפליקציה בטלפון החכם ניתן להתעדכן בחיווי הפעולה של כל המוצרים הללו.

ברמה הפרקטית, כאשר הולכים לסופרמרקט, האפליקציה תראה אילו מצרכים נגמרו או לאילו תאריך התפוגה מתקרב. המשתמש יצטרך להזין את הפרטים של תאריך הרכישה והתפוגה באמצעות מסך מגע המוצמד למסך המקרר. בתמורה לסרבול הזה, המידע יעודכן בשרת הביתי.

ניתן יהיה גם להוריד מתכונים לתנור ואפילו לשלוט ברובוט השואב אבק דרך הטלפון, לראות היכן הוא מסתובב בבית ולשלוח אותו למקומות מלוכלכים. LG השקיעה בחזון זה באופן מיוחד והקדישה לו חלק מרכזי מאוד בביתן שלה.

הקאמבק של המשקפיים

בכל שנה מגיעה חברה אחרת לשוק עם ניסיון להחזיר את המשקפיים הכוללים בתוכם מסך. הרעיון הוא שהמשתמש מרכיב משקפיים מסורבלים ומגוחכים, ובתמורה הוא יכול ליהנות ממסך ענק המוקרן מול עיניו. הבעיה במוצרים האלו, שבדרך-כלל המסכים במשקפיים היו באיכות נמוכה, וחוסר הנוחות גרם למשתמשים לא לקנות את המוצר.

בחלק העתידי בביתן של סוני, החברה הציגה משקפיים כאלו, רק שהפעם זהו מוצר עם מסך באיכות מוצלחת למדי ועיצוב עתידני בסטייל של אפל, עם ה

מראה הלבן. היכן הבעיה? החברה עיצבה מוצר שעדיין יש להחזיק אותו ביד בשביל לצפות. לטענת אנשי סוני, עיצוב המוצר ישתנה כאשר הוא יהיה בשל לשוק.

סוני, בדומה לטושיבה, הציגה מספר מסכי תלת-ממד ללא צורך במשקפיים ייעודיים. סוני חשפה מסכים בגודל של יותר מ-40 אינץ' המאפשרים צפייה כזו, וגם נגני בלו-ריי ומחשבים ניידים, העובדים באותה שיטה. איכות המסכים הייתה מפתיעה לטובה, אולם כנראה שבדומה לטושיבה, הם לא יגיעו לשוק לפני 2012.

LG הציגה סלולרי עם מסך תלת-ממד ללא משקפיים, שכאשר ייצא לשוק יאפשר מעבר בין תצוגת תלת-ממד לדו-ממד. גם כאן, כמו מוצרים מבטיחים אחרים שנראו בתערוכה, אין עדיין צפי עתידי להשקה בשוק.

הכותב היה אורח חברת טושיבה בתערוכה

22
 22