לא רק מיקרוסופט: פריים סנס בשת"פ גם עם הייסנס ו-Haier

אביעד מייזלס, ממייסדי פריים סנס: "תמיד הצעות לרכוש אותנו, אבל אנחנו לא מתכננים להימכר בקלות"

חברת Prime Sense הישראלית היא שותפה עיקרית בטכנולוגיית התנועה שנמצאת בבסיס הקינקט של מיקרוסופט, ובתערוכת ה-CES היא הראתה שהחיבור למיקרוסופט אינו חיבוק דב, כאשר המוצר שלה שולב במוצריהן של מספר חברות אלקטרוניקה גדולות.

אסוס, למשל, תשיק את ה-Xtion PRO - אביזר מצלמה שיתחבר למצלמה לטלוויזיה בסלון, ויאפשר שליטה בממשק המדיה של מחשבי אסוס. "אסוס אחראית על הממשק ואנחנו משולבים במוצר", אומר ל"גלובס" אביעד מייזלס, אחד ממייסדי פריים סנס. המטרה של מייזלס בתערוכה היא לחשוף את הטכנולוגיה למבקרים - חלקם בכירים ביותר בתעשיית האלקטרוניקה הבידורית - מה שעשוי לסייע לחברה לחתום על עסקאות נוספות, מלבד שיתופי פעולה חדשים שהוצגו בתערוכה עם יצרניות הטלוויזיה Haier והייסנס.

החברה, שהוקמה ב-2005 על-ידי מייזלס, אלכס שפונט, דימה רייס, אופיר שרון וטמיר ברלינר, דורגה במקום השני בתחרות הסטארט-אפ המבטיח של "גלובס". עד היום גייסה פריים סנס כ-30 מיליון דולר מג'מיני, ג'נסיס וקיינן פרטנרס.

"זו הפעם הראשונה שיש לנו ביתן משלנו, ושאנחנו חושפים את עצמנו לציבור", אומר מייזלס. "אנחנו ממוקדים כרגע על חוויה בסלון הביתי, אבל לא משנים את המיקוד שלנו למכירה של שבבים שיאפשרו את החוויה הזו. באמצעות המוצר של אסוס, אנחנו עוזרים לחבר בין הטלוויזיה והמחשב, שני מוצרים שנוצר ביניהם נתק".

הקינקט זכה לא מזמן לחשיפה פחות חיובית מבחינת מיקרוסופט המפתחת, כאשר חברה בשם Thrixxx הציגה דמו למשחק פורנו בטכנולוגיית התנועה. במיקרוסופט לא אהבו את הרעיון, ומייזלס אומר: "כשמפתחים פלטפורמה, לא יודעים לאן היא תלך. אנחנו מפיצים פלטפורמה שכל מי שייקח את המוצר שלנו יכול לעשות איתו המון דברים, שיכול להיות שחלק מהם לא נאהב".

ההצלחה של מיקרוסופט עם הקינקט, שמכר 8 מיליון יחידות בחודשיים, והשותפויות החדשות עם יצרניות הטלוויזיה והמחשבים, מעלות את השאלה אם פריימסנס תימכר. "תמיד יש לנו הצעות רכישה", אומר מייזלס, "אבל אנחנו רוצים להיות חלק מהתעשייה בישראל ולא מתכננים להימכר בקלות".

הכותב היה אורח חברת טושיבה בתערוכה