איראן: "חשפנו את רשת המוסד שחיסלה את מדען הגרעין"

"כוחות הביטחון עצרו רשת של מרגלים ואנשי טרור שהופעלו על ידי המוסד הישראלי" - כך דווח היום בסוכנות הידיעות האיראנית ■ הדיווח התייחס למותו של מדען גרעין אירני לפני כשנה

הטלוויזיה האיראנית מדווחת היום (ב') על מעצר רשת מרגלים ישראלים, או מרגלים למען ישראל, שעמדו, כך לפי הדיווח, מאחורי חיסול מדען גרעין של המדינה לפני כשנה. "כוחות הביטחון עצרו רשת של מרגלים ואנשי טרור שהופעלו בידי המוסד הישראלי", דווח.

סוכנות הידיעות האיראנית דיווחה כי הפרופסור מסעוד על מוחמאדי, מדען גרעין בכיר ומרצה באוניברסיטה של טהראן, חוסל לפני שנה בפיצוץ מטען חבלה שהופעל מרחוק כשנכנס למכוניתו, סמוך לביתו בצפון הבירה האיראנית.

תכנית הגרעין האיראנית ספגה בשנתיים האחרונות כמה מהלומות. האחת, תולעת שפגעה במערכת המחשבים של תעשיית הגרעין האירנית והאטה משמעותית את ההתקדמות האירנית בנושא הגרעין, חיסולו של מוחמאדי שפגע בתכנית והיעלמותו של מדען גרעין אחר, שהראם אמירי, שעלה לרגל למכה ולא שב.

בסוף חודש נובמבר דווח באירן על שני פיצוצים בלב טהראן, שגרמו למותו של מדען גרעין איראני בשם מג'יד שהריארי, ולפציעת 3 מבני משפחתו. בפיצוץ מקביל, נפצע באורח קשה מדען גרעין אחר. באיראן האשימו אז את ישראל במעשים ודיווחו כי "הציונים רצחו במעשה טרור פלילי שני חוקרים בדרך לעבודתם".