חשד: חוקר פרטי התחזה לחוקר של רשות ניירות ערך

ניר אלבז חשוד כי ניסה להוציא מידע מנחקרים בפרשה הנחקרת ע"י רשות ניירות ערך, בניסיון לשבש אותה ■ ביהמ"ש שחרר את אלבז בתנאים מגבילים

בית המשפט השלום בתל-אביב שיחרר לאחרונה בערבות ובתנאים מגבילים את ניר אלבז, חוקר פרטי שחשוד בהתחזות לחוקר רשות ניירות ערך ובניסיון להוציא מידע מנחקרים בפרשה הנחקרת על-ידי הרשות ובניסיון לשבש אותה.

הפרשה החלה במאי 2010, אז פתחה מחלקת חקירות ומודיעין ברשות בחקירת חברה החשודה בביצוע עבירות לפי חוק ניירות ערך. במהלך החקירה מסר לרשות אחד הנחקרים, העובד בחברה, כי בחודש אוגוסט התקשר אליו אדם שהציג את עצמו כעובד הרשות וניסה להוציא ממנו פרטים אודות החברה הנחקרת.

הרשות החלה לחקור את המידע וגילתה כי אלבז התקשר גם לנחקרים נוספים, תוך שהוא מתחזה לאדם בשם ארז ברקאי, ובין השאר מסר להם כי קרא באינטרנט שהרשות מקיימת חקירה נגד החברה ואף ציין את שם החוקר בתיק. אלבז ביקש מהנחקרים את כתובת החברה בחו"ל לצורך משלוח מסמכים וביקש פרטים על נחקרים נוספים.

חוקרי הרשות הצליחו לעלות על זהותו של אלבז, לאחר שאיתרו את מספר הטלפון ממנו ביצע את השיחות אשר היה רשום על שם בת-זוגו.

מהרשות סירבו למסור פרטים נוספים לגביי זהות האדם ששכר את שירותיו של אלבז או על הפרשה הנחקרת.

שופט בית המשפט השלום, יובל גזית, שחרר את אלבז בתנאים מגבילים, שכללו ערבות עצמית של 200 אלף שקל, ערבות בנקאית בסכום של 20 אלף שקל וערבות צד ג' בסכום של 70 אלף שקל. כמו כן, נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה, ונאסר עליו לצאת מן הארץ למשך חצי שנה.