טכנאי קול ישראל מצטרפים להסכמי השכר ברשות השידור

ההסכם עם טכנאי הרדיו זהה בעיקרו להסכם שנחתם לפני שבוע עם טכנאי הטלוויזיה ■ יו"ר הרשות, אמיר גילת: "מדובר בצעד חשוב לקראת יישום הרפורמה. העבודה הקשה עוד לפנינו"

טכנאי קול ישראל הצטרפו הערב (ב') גם הם לחותמים על הסכמי השכר החדשים ברשות השידור. במסגרת ההסכם שנחתם הסכימה רשות השידור לחייב נוכחות טכנאי בכל שידור של רשתות הרדיו ב-10 השנים הקרובות - זאת בניגוד לנהוג בתחנות רדיו אחרות, בהן השדרים מתפעלים בעצמם את השידור. מנגד, הטכנאים איפשרו שדרוג טכנולוגי של הרדיו.

ההסכם שנחתם עם טכנאי הרדיו זהה בעיקרו להסכם שנחתם לפני שבוע עם טכנאי הטלוויזיה. עם זאת, במסגרתו יתקיים שינוי במבנה השכר תוך אי-פגיעה בגובה השכר והרחבת הבסיס הפנסיוני בכ-20% עד 30%, כך נמסר מרשות השידור.

במסגרת ההסכם ובשלב הראשון, ימומשו הסכמי השכר בגין הסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם בשנת 2008. על-פי ההסכם, תהיה תוספת של 5% בשכר עם כניסת ההסכם לתוקף ושל 6.25% לפי הפריסה שנקבעה בהסכם שנחתם בין המדינה להסתדרות לשנת 2010.

בשלב השני, לאחר יישום הרפורמה, תינתן תוספת שכר של 30% למנהלי מחלקות לערך השעה לעבודה נוספת. כמו כן, תהיה תוספת של קידום בדרגה אחת לפחות בתקופת ההסכם, שתינתן לכלל העובדים לרבות העובדים בדרגות אישיות.

בנוסף, כ-56 עובדים יפרשו בתנאים מוגדלים ויקבלו שתי דרגות פרישה, הגדלת שיעור הקצבה ב-10%, מענק הסתגלות בסכום השווה למשכורת הקובעת ב-11 חודשים, מענק פרישה מיוחד, מענק כספי ופיצוי בעד חופשת מחלה שלא נוצלה.

כמו כן, סוכם כי ניוד עובדים ממקום גיאוגרפי אחד למתחם גיאוגרפי אחר ייעשה רק בהסכמת העובד ותוך פיצוי בגין ניוד גיאוגרפי. ניוד בין מדיות יעשה בהסכמת העובד בלבד.

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מסר כי "מדובר בצעד חשוב לקראת יישום הרפורמה. העבודה הקשה עוד לפנינו. הרפורמה האמיתית תושלם כאשר ירגישו אותה הצופים בטלוויזיה, המאזינים ברדיו והגולשים באינטרנט".

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, אמר: "מדובר בהסכם חשוב ומהותי לרשות השידור, המעוגן בסמכותה הניהולית של הרשות ומאפשר בין היתר הכנסת ויישום טכנולוגיות חדשות לרשות, הכנסת דיווח שעון נוכחות באמצעות שעון נוכחות אלקטרוני. אני מקווה שהחתימה על ההסכם הזה, יחד עם העיתונאים וטכנאי הטלוויזיה שחתמו, יביא במהרה את הוועד המשולב לחתימה על הסכם וליציאה לדרך החדשה וליישום הרפורמה. אני מבקש להודות גם לאוצר ובמיוחד לברק שטרוזברג".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "מדובר בצעד נוסף בהשלמת הסכמי הרפורמה לגבי העובדים ברשות השידור לטובת הסדרת זכויות העובדים ושיפור השידור הציבורי".

יו"ר ועד טכנאי הרדיו ברשות השידור, רן אפרתי, אמר כי "לאחר משא-ומתן ארוך בן 4 שנים הגענו להסכם הראוי ביותר למען טכנאי הרדיו. ההישג החשוב למען הטכנאים היה הכרת ההנהלה באופן העבודה הייחודי של הטכנאים בתחנות הרדיו. כולי תקווה שההסכם יתרום לשירות הציבורי ולהצלחתו. על רשות השידור מוטלת כיום חובת ההצלחה לקיום נאות של השידור הציבורי".