קומברס מימשה מניות ורינט תמורת 81 מיליון דולר

הצלחה בהצעת המכר: מחיר המניה נקבע על 35 דולר - שיא של ארבע שנים ■ ורינט נסחרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר ■ קומברס נותרה עם החזקה של 44.3%

ורינט , המספקת פתרונות לאנליזה אוטומטית של הקלטות וידיאו וקול ונחשבת למתחרה הגדולה של העמיתה הישראלית נייס, הוכיחה אמש כי היא החברה המוצלחת ביותר מבין החברות בקבוצת קומברס טכנולוג'י.

זו האחרונה השלימה אמש את מכירת חלק מהחזקותיה בוורינט, ומנתוני הצעת המכר עולה כי ציבור הקונים רדף אחר המניות כמו עדר שוורים זועם. קומברס טכנולוג'י מכרה 2.3 מיליון מניות לפי מחיר של 35 דולר למניה, ותמורת סכום כולל של 80.5 מיליון דולר.

בעקבות המכירה נותרה קומברס טכנולוג'י עם החזקה של 44.3% בוורינט, וזאת לעומת 50.5% טרם המכירה. במילים אחרות, 6.2% מהון החברה הופץ בקרב משקיעים מוסדיים בשוק ההון האמריקני.

בנק ההשקעות ששימש כחתם ראשי הוא קרדיט סוויס, בעוד שברקליס קפיטל, מורגן סטנלי, RBC קפיטל מרקטס (המיוצג בארץ על-ידי תמיר פישמן) ואופנהיימר ושות' שימשו כחתמי משנה.

ההצלחה של הצעת המכר באה לידי ביטוי בשני אופנים. ראשית, בהצעה נרשמו ביקושי יתר של פי שבעה, ובעקבותיהם בחרו חתמי ההנפקה לממש עוד באותו ערב את אופציית הגרין שו (חיתום יתר), וכך הופצו בבת אחת 2.3 מיליון מניות במקום 2 מיליון מניות.

שנית, המניות לא הופצו בדיסקאונט על מחיר השוק (מה שבדרך כלל קורה בהצעות מכר מסוג זה), ומחיר המניה בהצעה נקבע על מחיר שיא של ארבע שנים - 35 דולר - המשקף לוורינט שווי חברה של 1.3 מיליארד דולר.

אתמול נסגרה מניית ורינט על מחיר של 35.2 דולר, המשקף תשואה של 85.3% בשנה האחרונה.

נתונים אלו מוכיחים כי ורינט מרכזת עניין רב בקרב המשקיעים בשוק ההון האמריקני, והדבר בא לידי ביטוי גם בתמחור של המתחרה נייס. מניית נייס גמעה במהלך השנתיים האחרונות 45%, ואף היא נסחרת ברמות שיא. השווי הנוכחי של נייס הוא 2.1 מיליארד דולר.

מכירות נוספות בעתיד

קומברס לא ציינה במסמכיה האם יש בכוונתה לנסות להמשיך ולמכור בעתיד מניות נוספות של ורינט, אך ייתכן כי הביקושים הגבוהים שנרשמו בהצעת המכר הנוכחית יגרמו לחברה להנזיל חלק נוסף מהחזקותיה בוורינט.

כך או אחרת, הצעת המכר תסייע לקומברס טכנולוג'י לשחרר מעט את החבל שעל צווארה. בימים אלו מנסה החברה למכור את החברות הבנות - כולן או חלקן - לקרן פרייבט אקוויטי או לענק טכנולוגיה אמריקני.

ורינט, שאותה מוביל דן בודנר, סיימה את הרבעון הפיסקלי שהסתיים באוקטובר האחרון עם הכנסות של 186.6 מיליון דולר - בדומה לאלו של הרבעון המקביל בשנת 2009. הרווח התפעולי באותו רבעון עמד על 53.1 מיליון דולר (Non GAAP) לעומת 55.2 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2009, ואילו הרווח נקי עמד על 43.8 מיליון דולר, לעומת 42.2 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2009.