איפה המבצעים יותר משתלמים - בסופר-פארם או ניו-פארם?

אחרי שסופר-פארם החלה במבצע של מוצרים ב-8 שקלים, ניו-פארם יצאה במבצע דומה ■ מבדיקת "גלובס" עולה כי המבצעים משתלמים בשתי הרשתות, כשלסופר-פארם יש יתרון קל

ינואר הוא חודש שהיה מאופיין בפעילות מנומנמת מצד הצרכנים - אין חגים או "פיקים", ומכאן המבצעים האגרסיביים גם בענף רשתות הפארם.

את ה"הפי סייל" פתחה סופר-פארם עם מבצע של מאות מוצרים ב-8 שקלים, והחל מהיום (ה') היא עוברת לשלב ב' שיתמקד במבצעי כמות במתכונת 1+1 - ההנחה אמנם פוחתת כי "השוס הגדול תמיד יהיה בתחילת ה'הפי סייל'", כפי שמסבירים בסופר-פארם, אבל ברשת מדגישים כי המבצע יכלול יותר מוצרים בהנחה.

המבצע הנוכחי ברשת ניו-פארם דומה, ולא מדובר ביד המקרה. עד 18 בינואר מציעה הרשת מאות מוצרים ב-9 שקלים (או במתכונת המוצר השני ב-9 שקלים).

לא מעט מוצרים חופפים במבצעי שתי הרשתות, ולפיכך ההבדלים מסתכמים בשקל אחד לטובת סופר-פארם. לדוגמה: דאודורנט FA, משחת שיניים קולגייט הרבל, קרם שפתיים לובלו, נוזל כלים פיירי ועוד.

יש לציין כי מחיר המבצע (8 או 9 שקלים) מתורגם בהרבה מקרים להנחה של 50% ויותר, משום שרוב מהמוצרים נמכרים באופן שוטף ב-15-20 שקל, כך שמדובר בהוזלה משתלמת בהחלט.

בשורה התחתונה, בחישוב המחיר לפי יחידה אחת, מחירי סופר-פארם משתלמים מאלה של ניו-פארם, גם לאחר החלפת המבצע הקיים. עם זאת, חישוב כזה עלול להיות מעט מטעה, מפני שהלקוח משלם בקופה מחיר מלא.

עוד חשוב לציין כי בשתי הרשתות המבצעים מיועדים לכלל הקונים: בסופר-פארם כמעט ולא מעניקים יתרון לחברי המועדון (להוציא מבצעי קופה נקודתיים). בניו-פארם, חברי מועדון 365 זכאים למוצרים נוספים בהוזלה - במסגרת מבצע 9 שקלים או בהנחה.

מבצע אחרי מבצע

נדמה כי כבר אין תקופה "רגילה" לאורך השנה. בפרסומים זועקים מבצעים "חמים" ו"לוהטים", מבצעי סוף שנה ומבצעי תחילת שנה, מבצעי חורף, מבצעי אביב, מבצעי חג ומבצעים ליום המשפחה. מבצע רודף מבצע, והספקים עומדים בתור לקדם את מוצריהם לקדמת המדף ובעלון המבצעים.

לצרכן מחד מדובר בעניין משתלם - לא כל יום חבילת נייר טואלט עולה 20 שקל, אולם אליה וקוץ בה: הוזלות כאלה גורמות לנו לקנות גם מוצרים שאנחנו לא ממש צריכים וגורמת לצבירת סטוקים (בעיקר במבצעי כמות כמו 1+1 או השני בהנחה), כדי "שיהיה" או כי "למה לא לנצל את ההוזלה".

המבצע שתכריז היום סופר-פארם יכלול גם קופונים קטגוריאליים ברוח אחרת מהמוכר: הקופונים, המיועדים לכלל הציבור (יפורסמו בעיתונות המקומית והארצית ובעלוני הפרסום), מזמינים את הקונים לבחור את המוצר שירצו מתוך הקטגוריה: 20 שקל לנייר טואלט, הנחות לצבע לשיער (שפופרת ב-10 שקל וערכה ב-20 שקל) ודגני בוקר ב-10 שקל.

המחיר תקף לכל מוצר שעל המדף, והוא מגלם הנחה של 60% ויותר - לדוגמה: דגני בוקר של פיטנס, שמחירם הרגיל כ-24 שקל; יימכרו ב-10 שקל, או נייר טואלט, שמחירו כ-40 שקל, יימכר ב-20 שקל. היות ואין אחידות בין המחירים בסניפים, גובה ההנחה משתנה.

להורים לתינוקות מבצעים ייעודיים בסבב שבועי: ממחר, בסופר-פארם מארז רביעיית מגבוני האגיס יימכרו ב-17 שקל (במקום ב-24 שקל המחיר ביום ג'), ואריזת טיטולים פרימיום תימכר ב-30 שקל. במחלקת התינוקות של ניו-פארם יוצע מוצר שני ב-9 שקלים על סדרת ד"ר פישר, על בקבוקי MAM ועוד.

מבצעי הוזלה על חיתולים, שמדלגים בין המותגים ובין הרשתות, הם טריגר שלרוב יגרום לצרכנים לטרוח בכדי למממשם, כיוון שכאן ההנחות הן משמעותיות בדרך-כלל: כרגע בסופר-פארם אריזת פמפרס, לדוגמה, נמכרת ב-40 שקל (בקניית 5 מוצרים) במקום ב-70 שקל.

גם במחלקת תוספי המזון מבצעים משתנים בין היצרנים ובין הרשתות: בניו-פארם 30% הנחה גורפת על מוצרי סולגאר, לעומת הנחות משמעותיות פחות החלות על מוצרים מסוימים בסופר-פארם. במסגרת קופוני הקטגוריה שתפיץ היום הרשת ניתן יהיה לבחור מוצר "חיזוק לחורף" ב-40% הנחה.

מבצעי סופר-פארם משתלמים

רשימת המוצרים שאת מחיריה בדקנו כוללת מוצרים בסיסיים ממותגים בולטים, בהנחה שהמחיר הוא אשר יהווה את השיקול המרכזי בבחירה. הרשימה כוללת שמפו, סבון נוזלי, אבקת כביסה, מרכך, נייר טואלט ועוד.

מהבדיקה עולה כי בין מבצעי סופר-פארם, מבצע ה-8 שקלים משתלם יותר ממבצע ה-1+1 שייכנס לתוקפו היום, כי הצרכן יכול להרכיב סל במחיר נמוך יותר וללא התניה כמותית.

מתוך הרשימה שנדגמה (ראה טבלה), מבצע ה-1+1 השתלם יותר בקניית אבקת כביסה קולון (1 ק"ג), שנמכרה ב-8 שקלים ותוצע מעתה ב-10 שקלים לשתי אריזות; וסבון הוואי, שעלה 8 שקל, ובקניית צמד לפי המבצע החדש יעלה 7.5 שקלים ליחידה. במרבית המוצרים שנדגמו מבצע ה-8 שקלים השתלם יותר.

בהשוואה בין מחירי סופר-פארם שייכנסו לתוקפם היום לבין מחירי ניו-פארם עם מבצע 9 שקלים, עולה כי ברוב המוצרים שנדגמו סופר-פארם עדיפה לפי חישוב ערך ליחידה בודדת (ברכישת צמד).

פארם
 פארם