מקושרים: ל-76% מהגולשים בארץ יש פרופיל ברשת חברתית

לפי סקר TIM, כרבע מיליון גולשים חדשים הצטרפו ב-2010 לקהילת האינטרנט הישראלית

כרבע מיליון גולשים חדשים הצטרפו בשנה האחרונה לקהילת האינטרנט הישראלית, והיא עומדת על 4.67 מיליון גולשים (יהודים וערבים בגילאי 13 ומעלה), כך עולה מסקר TIM לחודש דצמבר, שמציג נתונים חדשים על קהילת המשתמשים בישראל. לפי הסקר, 82.5% מבתי-האב היהודים מחוברים לאינטרנט.

הרשתות החברתיות ממשיכות לצבור תאוצה בישראל. מהסקר עולה כי ל-76% מכלל משתמשי האינטרנט יש פרופיל אישי ברשת חברתית אחת לפחות, בהשוואה לשיעור של 68% לפני שנה. בקרב גילאי 50 ומעלה, שיעור המשתמשים שרשומים לרשת חברתית עומד על 60%, בהשוואה לשיעור של 47% בדצמבר 2009.

בחינת הפרופיל הדמוגרפי של הגולש הישראלי באוכלוסייה היהודית מעלה כי השימוש באינטרנט גבוה יותר ככל שהגיל של המשתמשים יורד - 84% מהאנשים שבגילאי 18-29 משתמשים באינטרנט, בהשוואה ל-48% בלבד בגילאי 65 ומעלה. עם זאת, במהלך 2010 חל גידול בשיעור חדירת האינטרנט גם בקרב האוכלוסיות המבוגרות.

חדירת האינטרנט גבוהה יותר גם בקרב בעלי השכלה אקדמאית - 87% בהשוואה לשיעור של 76% בכלל האוכלוסייה הבוגרת.

27% גולשים מהסלולר

עוד עולה מהסקר כי זמן הגלישה הממוצע באוכלוסייה היהודית עומד על כ-3.3 שעות ביום, כאשר הגולש הישראלי נוהג לגלוש באינטרנט ממגוון מקומות. 98% מהגולשים הישראלים גולשים מביתם, ו-52% מהגולשים הבוגרים (בגילאי 18 ומעלה) נוהגים לגלוש באינטרנט ממקום עבודתם.

שיעור הגולשים ממקום העבודה בולט במיוחד בקרב גילאי 30-49, והוא מגיע ל-65%. בני-נוער נוהגים לגלוש עם החברים שלהם (53%) ומבית-הספר (56%).

פלטפורמת הגלישה הפופולרית ביותר היא המחשב האישי, כש-88% מהגולשים נכנסים לאינטרנט ממחשב נייח לפחות פעם בשבוע. זאת בהשוואה ל-48% שנכנסים לאינטרנט ממחשב נייד לפחות אחת לשבוע, ו-27% שגולשים מהסלולרי. אימוץ הפלטפורמות הניידות גבוה במיוחד בקרב משתמשים בגילאי 18-29.

שיעורי גלישה
 שיעורי גלישה