ד"ר וינרוט ומר יעקב

עו"ד וינרוט הקריב את האמון שנתנו בו לאורך השנים כל אלה שיצא עבורם לקרב

הוא חי בבני-ברק ועובד במרכז תל-אביב. הוא דוקטור למשפטים, אך מוסמך גם לרבנות. הוא הוזכר כמועמד למשרה של שופט בית המשפט העליון, אבל עומד לדין כנאשם פלילי במתן שוחד.

השבוע, בצעד נדיר של ייאוש, של אומץ או של חוסר ברירה - תלוי את מי שואלים - הוא הסכים לפרסם את רשימת לקוחותיו הבכירים ואת שכר-הטרחה שגבה, או לא גבה מהם.

וכך, על מזבח המלחמה של חייו, במחי רשימה אחת שנעתר כי תופץ ברבים, הקריב עו"ד יעקב וינרוט את האמון שנתנו בו לאורך השנים כל אלה שיצא עבורם לקרב: באוויר, בים וביבשה, גנרלים עטורי תהילה, עובדי ציבור מושחתים, שועי המדינה.

עזר ויצמן שילם לו 34.5 אלף שקל, אריק שרון - 30 אלף שקל, הירשזון שילם יותר ממיליון וחצי שקל, מצחי הנגבי גבה כ-4 מיליון שקל, מיעקב גנות כ-250 אלף, את רב-אלוף רפאל איתן ואלוף יפתח רון-טל ייצג בחינם.

היו שם, במרוצת השנים, בין השאר, גם ליברמן, אבו-חצירא וטיבי וביבי וסאלח טריף ואפילו סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב יהודה זפט, שפנה לוינרוט כדי שיסייע לו בהליך אזרחי, זכה לייעוץ משפטי תמורת 16,600 שקל, ואחר-כך, כשישב על כס המשפט, כנראה פרח הדבר מזיכרונו כשוינרוט ייצג לקוחות בפניו.

אה כן, וגם את ההוא, שעל רקע הרשימה המרשימה כמעט נשכח מלב, פקיד השומה של גוש דן, שוקי ויטה. בשבוע הקרוב צפוי להסתיים שלב ההוכחות במשפטם של וינרוט וויטה.

"תלי-תלים של מילים" כבר נאמרו במהלכו ו"הרי-הרים של מילים" כבר נכתבו על אודותיו. גם בחלומותיו הפרועים ביותר לא חשב הפרקליט הג'ינג'י, גאון הדור, "ד"ר וינרוט ומר יעקב", שבגיל 63, אחרי קריירה מפוארת ורצופה הישגים, כשלדבריו, "שעת הנעילה עוד לא הגיעה, אבל החמה כבר עומדת בראש האילנות", יועמד לדין באשמת שוחד.

"את איסור השוחד למדתי בישיבה, כבר כשהייתי ילד", העיד וינרוט כשהגן על עצמו באחד מדיוני ההוכחות. אולי התכוון לסיפור התלמודי על מר עוקבא. מספרים על מר עוקבא שהיה מנהיג הציבור היהודי ושופט בזמן גלות בבל, כי פעם אחת נכנס אדם לבית הדין שבו כיהן וניקה כתם לכלוך שהיה מוטל על רצפת בית הדין. שאל השופט, מר עוקבא, את האיש למטרת בואו, והלה השיב שיש לו סכסוך עם חברו, ובא להתדיין לפני מר עוקבא. "פסול אני לך לדין", אמר לו מר עוקבא, שראה אפילו במעשה פעוט זה של הסרת הלכלוך, כעין שוחד שעלול להטות את לבו בדיון לטובת אותו אדם.

כאיש דתי ולמרות (או דווקא בשל) היותו עורך דין ותיק, מאמין וינרוט כי צדק אמיתי יכול להיעשות רק בבית דין של מעלה, על-ידי האל, השופט את האדם בדרכו לעולם הבא. אבל את הכתם שדבק בוינרוט בעולם הזה יוכל להסיר רק בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

יעקב וינרוט / איור: גיל גיבלי
 יעקב וינרוט / איור: גיל גיבלי