Jobinfo: עלייה של 22% בביקוש לעובדי היי-טק ב-2010

נרשמה ירידה של 8% במספר המועמדים הפונים לראשונה לחיפוש עבודה לעומת 2009, לצד עלייה של 27% באנשים המחדשים חיפוש עבודה

שנת 2010 הייתה שנה טובה יחסית לעובדי תעשיית ההיי-טק - כך על-פי נתוני חברה ההשמה Jobinfo. השנה שעברה הסתיימה בעלייה של 22% בביקוש לעובדים בהיי-טק לעומת שנת 2009, כשהביקושים התפרסו על תפקידים שונים בתחומי החומרה, התוכנה, האינטרנט, המכירות והשיווק.

מלבד עלייה בביקוש לעובדים, נרשמה ירידה של 8% במספר המועמדים הפונים לראשונה לחיפוש עבודה לעומת 2009, לצד עלייה של 27% באנשים המחדשים חיפוש עבודה. "הירידה בפונים החדשים לעבודה מצביעה לרוב על הטבה במצב השוק בד בבד עם תחושת הביטחון של מועמדים החוזרים לחיפוש עבודה אקטיבי", אומרת מנכ"לית Jobinfo, אילנה אחימאיר. "עם זאת, לא ניתן לומר חד-משמעית כי המשבר מאחורינו".

בתחום החומרה נרשמה עלייה של 15% בגיוסים בשנה החולפת לעומת 2009. "תחום החומרה נפגע קשות בשנת המשבר, כשחברות בתחום השבבים הפסיקו לפתח מוצרים חדשים והתרכזו בשיפור מוצרים קיימים והתאמתם לצורכי הלקוח", אומרת אחימאיר. "החזרה לגיוס עובדים מתבצעת בהדרגתיות לפי כניסת פרויקטים חדשים וחידוש כאלה שהוקפאו".

בתחום התוכנה והאינטרנט התרחשה עלייה של 26% בביקושי לעובדים ב-2010. העלייה בביקוש הייתה בעיקר למפתחי ווב, מעצבים גרפיים ומומחי ממשק משתמש בחברות אינטרנט ובחברות תוכנה לצד הביקושים הרגילים של מהנדסי ומפתחי ג'אווה, C , C ו-NET.

כמו-כן, בחברות המפתחות לשוק הסלולר מחפשים מפתחים בעלי ניסיון למערכת ההפעלה של אייפון ואנדרואיד. תחום זה הוא חדש יחסית ולכן חברות שדרשו בעבר מפתחים בעלי תואר אקדמי מוכנות להתפשר ולקבל אנשים בעלי ניסיון בתחום וללא התחשבות בתואר האקדמי. מפתח מנוסה בעולם הסלולר יקבל החל מ-23 אלף שקל לחודש.

ב-Jobinfo אף מדווחים על יציבות בתחום השכר, כשממחצית 2010 הייתה עלייה של 10% בשכר לבוגרים מצטיינים ו-15% למומחים בתחומים שונים. ברוב החברות השכר כבר שב לרמתו טרום המשבר.