באיחור של שנה: כביש כ"ס-הרצליה יוצא למכרז מחודש

כביש 531 יקשר בין כביש 6 באזור כ"ס לנתיבי איילון באזור הרצליה ■ בפברואר שעבר נשלל הזיכיון משפיר הנדסה שזכתה במכרז הקודם ■ בין המתעניינות: דניה סיבוב וסולל בונה

החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) תוציא מחר (ב') למכרז מחודש את פרויקט כביש 531, כביש הרוחב המהיר בין כפר סבא להרצליה. ל"גלובס" נודע כי לראשונה תציע החברה הלאומית לדרכים במכרז הלוקח בחשבון גם את משך זמן הביצוע ולא רק את המחיר הזול ביותר, כך שהמציעים יזכו לעדיפות גם על סמך התחייבות לסיום מוקדם יותר.

כביש 531 הוא כביש פרברי באורך 15 ק"מ שיקשר בין כביש 6 באזור כפר סבא במזרח, לנתיבי איילון באזור הרצליה במערב. הפרויקט כולל הנחת מסילת רכבת לאורך תוואי הכביש וקו מים של מקורות, וכן הארכת נתיבי איילון צפונה לכיוון קיבוץ שפיים. במטרה למנוע הגשת הצעות הפסדיות, יחולק הפעם הפרויקט ל-6 מכרזים קטנים לביצוע תוך שנתיים עד 39 חודשים, המאוחר שבהם מתוכנן להיות מושלם עד סוף 2015. זאת, במטרה להקל על הקבלנים הזוכים להשיג מימון לביצוע הפרויקט, מהלך שיביא להגמשת תנאי הסף להשתתפות במכרז ויאפשר זכייה של קבלנים קטנים יותר. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי גם שחקניות גדולות בענף כמו דניה סיבוס, אשטרום וסולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי מתכוונות להשתתף במכרז.

בגלגולו הקודם כפרויקט PFI זכתה שפיר הנדסה בשליטת האחים שפירא (זכיינית הנתיב המהיר בכביש 1), אולם הזיכיון נשלל ממנה בפברואר אשתקד, כשלא הצליחה להגיע לסגירה פיננסית.