מנהל התיקים אופיר קראוס יפצה לקוחות ב-24 אלף שקל

זאת בשל הפרת הסכם ■ ביהמ"ש קבע כי ההסכמים שנחתמו בין הצדדים התירו לקראוס להשקיע עד 60% מתיק ההשקעות באפיקים ספקולטיביים, אך הוא חרג מכך ונטל סיכונים גבוהים יותר

בית המשפט השלום בתל-אביב חייב את מנהל התיקים אופיר קראוס לפצות בני-זוג שניהלו אצלו תיק השקעות ב-24,500 שקל, בשל הפרת הסכם.

בפסק דין שניתן היום (א') קבע בית המשפט כי ההסכמים שנחתמו בין הצדדים התירו לקראוס להשקיע עד 60% מתיק ההשקעות באפיקים ספקולטיביים, אולם הוא חרג מכך ונטל סיכונים גבוהים יותר.

יחד עם זאת, רובו של פסק הדין מוקדש למתיחת ביקורת חריפה על התובעים דווקא. אלה הגישו את התביעה על סך 375 אלף שקל, בטענה כי קראוס הבטיח לנהל עבורם את תיק ההשקעות "בצורה סולידית".

בהסכמים בכתב אמנם הותר לקראוס לבצע פעילות באופציות מעו"ף, הידועה כמסוכנת ביותר, אולם בני-הזוג טענו כי לא הבינו את משמעות הדבר, וכי קראוס לא גילה להם כנדרש את האמת לגבי שוק המעו"ף והסיכונים הכרוכים בו. בני-הזוג אף העלו את טענותיהם באוגוסט האחרון בראיון ל"דה מרקר".

השופטת אושרי פרוסט-פרנקל דחתה את הטענות, וציינה כי רווחים גדולים שרשם התיק בשלבים שונים מוכיחים כי בני-הזוג ידעו כי כספם אינו מושקע באופן סולידי, אולם המשיכו את ההתקשרות עם קראוס.

התובע, פסקה, "אינו תמים כפי שניסה להציג את עצמו", ופעל גם בעבר כספקולנט בשוק ההון במטרה "להשיג רווחים קלים. משכספו ירד לטמיון, החל לנסות למצוא אשמים לכך".

השופטת קבעה כי התובעים ביקשו מקראוס לנהל את התיק באופן ספקולטיבי, ודחתה את מה שתיארה כנסיונות להתנער מחתימה על הסכמים.

קראוס יוצג בידי עו"ד חן בכר ממשרד צברי-יובל. התובעים יוצגו בידי עו"ד רועי סלוקי ממשרד ברם-דחוח ושות'.