חג'ג' במו"מ לשותפות עם כלל בפרויקט הארבעה

העסקה: חצי מהזכויות בקרקע תמורת 175 מיליון שקל ■ הפרויקט מצוי בשלבי תכנון סופיים והיתר הבנייה צפוי תוך כשנה וחצי

קבוצת חג'ג', של צחי ועידו חג'ג', שחתמה בספטמבר על אופציה לרכישת פרויקט המשרדים ברחוב הארבעה שבדרום הקריה בת"א מידי החברות גינדי החזקות והאחים גינדי, מנהלת מגעים ראשוניים להכניס את כלל ביטוח כשותפה שווה בפרויקט, תמורת כ-175 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

כזכור, האופציה עליה חתמה קבוצת חג'ג' לרכישת פרויקט הארבעה ב-345 מיליון שקל, היתה תקפה החל מספטמבר למשך שישה חודשים. יום לאחר החתימה על האופציה הודיעה קבוצת חג'ג' כי היא סיחרה לקרן ההשקעות בנדל"ן, ריט 1, זכות לאחד משני המגדלים שעתידים לקום בפרויקט. אולם אתמול דיווחה ריט 1 שהיא אינה מממשת את האופציה, ולכן לא תשתתף בפרויקט.

מסמך עקרונות

קבוצת חג'ג' דיווחה לבורסה אתמול (א') שהיא מנהלת מו"מ ראשוני עם שני גורמים, שהמו"מ איתם הוקפא לאור חתימת מסמך העקרונות עם ריט 1. ל"גלובס" נודע כי אחד הגורמים הוא כלל ביטוח. במידה שהעסקה עם כלל תצא אל הפועל, היא תרכוש מחג'ג' 50% מהזכויות בקרקע, לפי מחיר המימוש שנקבע באופציה, כ-5,000 שקל למ"ר, ותישא ב-50% מכל עלויות ההקמה והשיווק בפרויקט, שצפוי לכלול שני מגדלי משרדים בני 30 קומות וכ-70 אלף מ"ר בנוי ביחד.

הפרויקט, שעתיד להיבנות על אחת מחטיבות הקרקע היוקרתיות שקיימות כיום בת"א, מצוי בשלבי תכנון סופיים והיתר הבנייה צפוי תוך כשנה וחצי.

הפרויקט יוקם בקרבה גיאוגרפית לפרויקט השוק הסיטונאי ולמתחם הפנאי והמסחר שרונה וכן בקרבת מתחם גבעון, שיכלול חניון של כ-1,000 מקומות. לאחרונה העריכה קבוצת חג'ג' שדמי השכירות הצפויים בפרויקט עומדים על 120-140 שקל למ"ר לחודש.

במידה שהעסקה תתממש, תהיה זו עסקת הייזום הראשונה של כלל ביטוח מאז שהיא נכנסה לענף הנדל"ן המניב. לפי פרסומים מהחודשים האחרונים, חברת הביטוח מגדל חברה לקבוצת הרכישה של קבוצת ב.ס.ר במתחם "הארגז" בדרך יגאל אלון בת"א.

מקבוצת חג'ג' נמסר בתגובה: "קבוצת חג'ג', כחברה ציבורית, אינה נוהגת לדווח על משאים ומתנים, ככל אשר מתקיימים מעת לעת. אם וכאשר יהיה על מה לדווח - יימסר על כך דיווח לבורסה, כמקובל".