נתניהו נכנע ללחץ הציבורי: העביר תיק הרווחה לשר כחלון

לאחר פרישת שרי העבודה שהותירה מספר תפקידים פנויים, ולאחר שראש הממשלה אמר כי ישמור את התיק בידיו, שר התקשורת קיבל את תיק הרווחה לידיו ל-3 חודשים

על רקע הביקורת הציבורית שספג ראש הממשלה, על החלטתו להשאיר את תיק הרווחה בידיו, החליט היום בנימין נתניהו ברגע האחרון להפקיד את התיק בידיו של שר התקשורת, משה כחלון, למשמורת. התיק יופקד בידיו של כחלון לשלושה חודשים והוא יחזיק בו בנוסף לתיק התקשורת. בכנסת מעריכים כי העובדה שהתיק נמסר לידיו של כחלון לתקופה קצובה נועדה לאפשר את הבשלת המשא ומתן עם האיחוד הלאומי להצטרפותם לקואליציה.

אתמול הודיע ראש הממשלה כי הוא יהיה זה שיחזיק בתיק הרווחה, אולם דבריו זכו לביקורת קשה מצד ארגונים חברתיים ואף מצידו של שר הרווחה הפורש, יצחק בוז'י הרצוג. אתמול אמר שר הרווחה היוצא בנאום שבו ביקר את המהלכים האחרונים בממשלה, ואת השארתו של תיק הרווחה בידי נתניהו: "אני מניח שאם הוא לוקח את התיק לעצמו, אז הוא מבין שזה תיק חשוב, אבל עצם ההחלטה שלא להעמיד שר במשרד הרווחה תהיה טעות קשה. זה משרד הביטחון החברתי האמיתי של מדינת ישראל, וכך צריך לראות אותו".

הבוקר, שעות ספורות לפני אישור המינויים החדשים בממשלה, פנה ראש הממשלה לכחלון וביקש ממנו להחזיק בתיק. בליכוד מתחו ביקורת קשה על ההחלטה בטענה כי ישנם שרים ללא תיק שאפשר היה להעביר את התיק לידם, או לקדם את אחד משלושת סגני השרים של הליכוד. עשרות מבני העדה הדרוזית הגיעו היום לכנסת במטרה להפעיל לחץ על נתניהו לשדרג את סגן השר איוב קרא ולקדמו לתפקיד שר.

שינוי נוסף של הרגע האחרון נרשם לפני ישיבת הממשלה: השר שלום שמחון, שמונה לשר התמ"ת קיבל לידיו גם את האחריות על המיעוטים, שרק אתמול ניתנה למתן וילנאי. בישיבת הממשלה אושר מינויים של וילנאי לשר במשרד הביטחון האחראי על הגנת העורף, ואילו אורית נוקד מונתה לשרת החקלאות.