ESPN תשלם למכללת טקסס 300 מיליון ד' עבור הקמת ערוץ ספורט

ההסכם הוא ל-20 השנים הקרובות ■ מלבד משחקי פוטבול וכדורסל של הקולג', יכלול הערוץ גם תכנים אקדמיים ותרבותיים ■ אוניברסיטת טקסס היא מכללת הספורט העשירה בארה"ב

שוק זכויות הטלוויזיה בספורט האמריקני רושם עוד נקודת ציון יוצאת דופן. הפעם מדובר על כניסה של רשתות טלוויזיה להסכמים בלעדיים לא רק עם ליגות או עם ארגונים גדולים, אלא על הסכמים פרטיים עם מכללות, כאשר רשת ESPN חתמה על הסכם עם אוניברסיטת טקסס על הקמת ערוץ ספורט לאוניברסיטה שישדר 24 שעות ביממה.

הערוץ יכלול גם תכנים אקדמיים ותכני תרבות, אבל בעיקרו יהיו תוכניות ספורט, כולל משחקי פוטבול וכדורסל שבהם משתתפת האוניברסיטה.

עבור ההסכם תשלם ESPN לאוניברסיטה סכום של 300 מיליון דולר ל-20 השנים הבאות. המשמעות היא שהאוניברסיטה תחזיק ערוץ ספורט עצמאי, שיחל לשדר ב-1 בספטמבר השנה. חברת השיווק IMG, שמשמשת כחברת השיווק של האוניברסיטה, תהנה מנתח של 17.5% מהעסקה, בעוד שהיתרה תלך כולה למחלקת האתלטיקה של האוניברסיטה.

אוניברסיטת טקסס, שמשתייכת לארגון ספורט המכלות NCAA, היא מכללת הספורט הכי עשירה בארה"ב: את עונת 2009/10 סיימה מחלקת האתלטיקה של האוניברסיטה עם הכנסות של 143 מיליון דולר - יותר מכל אוניברסיטה אחרת בארה"ב.

למרות שמדובר בערוץ ספורט, בחמש השנים הראשונות של ההסכם הכסף יתחלק באופן הבא: 25 מיליון דולר למחלקת הספורט של האוניברסיטה, ו-25 מיליון דולר למחלקות האקדמיות.

יש לציין כי מלבד ההסכם הפרטי בין ESPN לבין אוניברסיטת טקסס, האוניברסיטה תמשיך ליהנות מהסכמי הטלוויזיה בין ה-NCAA לבין רשתות הטלוויזיה הארציות.