הפרקליטות עדיין שוקלת להעמיד לדין את בלאו ו"הארץ"

פרקליטות המדינה עדיין שוקלת אם להעמיד לדין את אורי בלאו ואת עיתון "הארץ" בחשד להחזקת מסמכים ביטחוניים סודיים בלא רשות - זאת למרות ההסכם שנחתם עמו כשחזר לישראל

פרקליטות המדינה עדיין שוקלת אם להעמיד לדין את העיתונאי אורי בלאו ואת עיתונו, "הארץ", בחשד להחזקת מסמכים ביטחוניים סודיים בלא רשות.

חומר החקירה בפרשה זו, ככל שהוא נוגע לבלאו ול"הארץ", הגיע באחרונה מגורמי החקירה לפרקליטות, וממנה נמסר, במענה לפניית "גלובס", כי "התיק נדון בימים אלה. טרם התקבלה החלטה בתיק, וזו תיבחן במשולב, הן לגבי בלאו והן לגבי העיתון".

בלאו הוא העיתונאי שקיבל מענת קם מעל 2,000 מסמכים סודיים, שאותם הדליפה מלשכת אלוף פיקוד המרכז לשעבר, יאיר נוה, ושבחלקם שימשו אותו כבסיס לכתבות ביטחוניות, שפירסם ב"הארץ". נגד קם הוגש כתב אישום בגין מסירת ידיעות סודיות במטרה לפגוע בביטחון.

עם מעצרה של קם, לפני יותר משנה, עזב בלאו את ישראל ובמשך חודשים סירב לשוב. בתקופה זו התנהל משא-ומתן בין בא-כוחו של "הארץ", עו"ד מיבי מוזר, לבין נציגי המדינה, ולאחר שנחתם הסכם בין הצדדים לפני 3 חודשים, חזר בלאו לישראל.

במסגרת ההסכם מסר לאו את כל המסמכים שקיבל לדבריו מענת קם, יותר מ-1,500 מסמכים, והתייצב לחקירה.

עוד קודם לכן, לפני פתיחת החקירה נגד קם, נחתם בספטמבר 2009 הסכם, ובו התחייב בלאו להעביר לשב"כ את כל המסמכים הסודיים המצויים ברשותו, כולל אלה שלא פורסמו ברבים. בעקבות ההסכם העיתונאי מסר לשב"כ כ-50 מסמכים סודיים.

בחינת האפשרות להעמיד לדין את בלאו ואת "הארץ" עומדת לכאורה בניגוד לסיכום שהושג עם עו"ד מוזר ב-2009, שלפיו מסירת המסמכים על-ידי בלאו לא תשמש במסגרת הליך פלילי.

משרד המשפטים הודיע כי "נוכח רגישות הנושא, העובדה שמדובר בעיתונאי והעובדה שההסכם הקודם עם בלאו נערך על דעת היועץ המשפטי לממשלה הקודם, מני מזוז, הרי שההחלטה אם להעמיד את בלאו לדין תתקבל עלידי היועמ"ש, יהודה וינשטיין, בכפוף לשימוע".