אפריקה ישראל קיבלה את תעודת השלמת הבנייה במוסקבה

אפריקה כבר דחתה את פתיחת מועד פתיחת הקניון, שתוכנן תחילה להיפתח כבר ב-2010 ■ אפי פיתוח צפויה לפרסם מחר דיווח מפורט ■ שיעור התפוסה הצפוי עומד על 70-75%

אפריקה לובשת חג הבוקר (א'): הקבוצה בראשותו של לב לבייב ובניהולו של איזי כהן דיווחה לבורסה כי בהתאם לדיווחיה הקודמים, היא קיבלה את תעודת השלמת הבנייה מרשויות העיר מוסקבה ברוסיה לפתיחת קניון AFIMALL (או בשמה הקודם: מוסקו סיטי).

אפי פיתוח, החברה הבת שיזמה ובנתה את הקניון, צפויה לפרסם מחר דיווח מפורט בבורסה של לונדון, ובהתאם אפריקה תיתן מחר דיווח מפורט יותר.

נזכיר כי ה-12 ביולי 2010 הודיעה אפי פיתוח כי פתיחתו של הקניון צפויה בשבוע הראשון של חודש דצמבר, מה שכאמור לא התרחש. החברה הסבירה בדצמבר כי הפתיחה מתעכבת בין היתר משום שהאישורים הסופיים לפתיחה לא התקבלו על ידי עיריית מוסקבה.

על פי הדיווחים הקודמים של החברה, שיעור התפוסה הצפוי עם פתיחת הקניון עומד על 70-75% וכי רוב החנויות אמורות להתחיל לפעול במהלך הרבעון הראשון של 2011.


הדמיית פרויקט "מוסקו סיטי"

את שנת 2011 כולה פתחה הקבוצה בסערה כשדיווחה על השלמתן של 3 עסקאות גדולות: מכירת השליטה (74.5%) באפריקה מגורים לחברה הבת דניה סיבוס תמורת 648 מיליון שקל, מכירת מלוא אחזקותיה (37.5%) בחברת דרך ארץ הייווייז, זכיינית כביש 6, בתמורה לכ-502 מיליון שקל, ומכירת 50% מאחזקותיה בחברת מלונות למשקיעים פרטיים תמורת 180 מיליון שקל.

3 העסקאות יצרו לאפריקה השקעות תזרים נטו של כ-1.35 מיליארד שקל. כמו כן, תחדל החברה לאחד את התחייבויות חברת אפריקה מלונות בסך של 705 מיליון שקל. בגין העסקאות הנ"ל עתידה אפריקה לרשום רווח לפני מס של כ-400 מיליון שקל.

בעקבות כך דיווחה אפריקה על פדיון מלא של האיגרת הקצרה (אג"ח כ"ה) בהיקף של כ-1.08 מיליארד שקל ועל תוכנית רכישה עצמית לאג"ח הארוכה (אג"ח כ"ו) בהיקף של 420 מיליון שקל. מנייתה של אפריקה כבר הספיקה לעלות ביותר מ-14% מתחילת החודש.