מסתמן: תקציב הפרסום של קופ"ח כללית ייצא למכרז

התקציב מטופל כיום במקאן-אריקסון ■ ההערכות הן כי הקופה לא תאריך את האופציה עם מקאן, אלא תצא למכרז חדש שיפורסם במאי

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, ייצא תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית למכרז בחודש מאי הקרוב - כך נודע ל"גלובס".

באופן עקרוני יש לקופה אפשרות להאריך את חוזה ההתקשרות שיש לה עם משרד הפרסום מקאן-אריקסון בשנה נוספת, אך שלא לייחוס מתגברות ההערכות כי בקופה לא יאריכו את החוזה ויעדיפו לצאת למכרז חדש.

באופן מסורתי, מכרז הפרסום של הקופה הינו אחד ממכרזי הפרסום האטרקטיביים בענף - הן בשל גודל התקציב (כ-8 מיליון שקל) והן בשל העובדה שרוב משרדי הפרסום הגדולים והקטנים יכולים להתמודד עליו.

תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית מטופל מזה כשנתיים במשרד הפרסום מקאן-אריקסון. למעשה, זה תקציב הפרסום הראשון שאת ההתמודדות עליו הובילה המנכ"לית איריס בק.

בקופה טוענים כי עדיין לא התקבלה החלטה בנושא, אך קשה להתעלם מכך שאת קמפיין המעבר האחרון של הקופה - הקמפיין המשמעותי ביותר בשנה שתומך בתקופת המעבר האפשרית שבין קופה לקופה - עשתה ג. יפית ולא מקאן אריקסון.

שירותי בריאות כללית מחויבת למכרז על-פי חוק חובת המכרזים, שכן היא מתוקצבת על-ידי המדינה. יש להניח כי גם הפעם תכוון הקופה את המכרז המדובר לכיוון המשרדים הגדולים.

כזכור, לפני שנתיים, כשנערך המכרז, סומנו המשרדים הגדולים כקהל היעד. במסגרת מכרז סגור פנתה שירותי בריאות כללית ל-10 משרדי הפרסום הגדולים והזמינה אותם לרכוש את טפסי המכרז.

בתום פתיחת המעטפות התברר כי רק 4 משרדים בחרו להשתתף במכרז: ראובני-פרידן, שטיפל עד אז בתקציב, מקאן-אריקסון, זרמון-גולדמן ובאומן-בר-ריבנאי. משרדים גדולים אחרים העדיפו אז שלא לקחת בו חלק - בין היתר על סמך ההערכות כי לקופה יש את הפייבוריטים שלה, ולכן מאחר שעל הפרק עמד אז גם תקציב הפרסום של קופת-חולים מכבי, העדיפו חלק לכוון אליו.

לגבי המכרז הקרוב, רוב משרדי הפרסום הגדולים פנויים להתמודד על התקציב, למעט יהושע TBWA, המטפל בתקציב קופת-חולים מכבי, וגליקמן-נטלר-סמסונוב, המטפל בתקציב קופת-חולים מאוחדת.

בנוסף מנהלת שירותי בריאות כללית בימים אלה מכרז על תקציב הדיגיטל שלה. בתקציב חלקו עד עתה מקאן דיגיטל וחברת טוויסטד. מקאן מטפל בחלק הגדול של התקציב, ואילו טוויסטד מטפל בכל הקשור בפרסום בקהילות ובלוגים.

דוברת שירותי בריאות כללית מסרה כי בשלב זה הנושא אינו עומד על הפרק.