זוגות צעירים נאלצים לצאת מת"א - המבוגרים חוזרים אליה

סקר חדש של קבוצת לוי יצחק מעלה, כי ת"א היא העיר הפופולרית למגורים בקרב בני 55 ומעלה ■ "לא מדובר באלפיון העליון, אלא באנשי עבודה שמעוניינים לחיות במרכז העניינים"

תל-אביב היא העיר הפופולרית למגורים בקרב בני 55 ומעלה, כך עולה מסקר חדש שביצעה קבוצת לוי יצחק בקרב 680 מרואיינים בוגרים תושבי גוש דן, השרון והשפלה. כשמדובר משפחות בוגרות ומבוססות יחסית פשוט קמות ועוברות לתל אביב. חשוב לציין שאלה שמעוניינים לשוב לתל אביב הם בעיקר אלה שפעם היגרו ממנה, שבעבר נמנו עם תושביה.

4% מהנשאלים תושבי מודיעין ורעננה השיבו שהם רוצים לחזור ולגור בת"א; בהוד השרון וברחובות כ-5% רצו לחזור; בכפר סבא וברשל"צ 6%; בנס ציונה 7%; בפתח תקווה 6% ונתניה מובילה עם 8% מתושביה שרצו לחזור ולגור בת"א.

כותבי הסקר מציינים, כי הזליגה לתל אביב היא כבר לא כל כך זליגה, היא די שיטפון כשמדובר בבני הגילאים האלה. רובם מתגוררים בקוטג'ים ודירות גג מפוארות בערים אחרות, אותן הם ממירים בעיקר בדירות בשכונות החדשות: כוכב הצפון, הגוש הגדול, רמת אביב החדשה - אך גם בבניינים חדישים בצפון מרכז העיר. דרום העיר אינו נלקח בחשבון כלל, וגם לא מגדלי היוקרה בשל התחזוקה החודשית היקרה.

ממצאי הסקר לא כוללים אנשי האלפיון העליון שמוכרים וילות בסביון בקיסריה וממירים אותן במגדלים בפארק צמרת, אלא באנשי עבודה שמעוניינים לחיות במרכז העניינים, לצאת לבלות להמשיך את שיגרת החיים בנוחות - עולה מנתוני הסקר.

לפי הנתונים, נראה שבעתיד אוכלוסיה בוגרת תהיה חוד החנית של תל-אביב במקום הצעירים שעוזבים. "אז נכון שהזוגות הצעירים נאלצים לעזוב ולהגר, אבל כשהם מתבגרים מסתבר שהם חוזרים", כותבים בלוי יצחק.