מסך כסף: סינמה סיטי ממשיכה להשתלט על מזרח אירופה

רכשה את רשת Palace Cinemas ב-38 מ' ד' ■ הרשת מפעילה 15 מולטיפלקסים ברחבי צ'כיה, הונגריה וסלובקיה ■ סינמה סיטי תהפוך למפעילה השלישית בגודלה באירופה

משפחת גרדינגר, בעלת השליטה במפעילת המולטיפלקסים סינמה סיטי, ממשיכה להרחיב את פעילותה במזרח אירופה, והפעם דרך רכישה.

סינמה סיטי , הנסחרת בבורסת ורשה, הודיעה בסוף השבוע האחרון כי רכשה את רשת בתי הקולנוע Palace Cinemas תמורת 28 מיליון אירו (38 מיליון דולר), וכי הרכישה תרחיב את נוכחותה בהונגריה ובצ'כיה ותעניק לחברה דריסת רגל ראשונה בסלובקיה.

סינמה סיטי, הנסחרת לפי שווי של 780 מיליון דולר, נחשבת למפעילת המולטיפלקסים (בתי קולנוע המכילים כמה אולמות נפרדים ושירותים נלווים אחרים) המובילה במרכז ובמזרח אירופה ואף בישראל, ובעלת השליטה בה - תיאטראות ישראל - נמצאת בשליטת האחים משה (מוקי) וישראל גרדינגר.

החברה הונפקה לראשונה בשוק ההון הפולני לפני כארבע שנים, ועד היום היא נמנית עם ההנפקות הישראליות המוצלחות שבוצעו באירופה. מחיר המניה הנוכחי משקף תשואה של 39% בשנה האחרונה ותשואה של 125% על שווייה בהנפקה.

רכישה ראשונה

הרכישה הנוכחית היא הראשונה בתולדות החברה, והיא מהווה שלב בדרכה להיות המפעילה הגדולה ביותר באירופה כולה, כפי שהצהיר בעבר מוקי גרדינגר, המכהן כמנכ"ל החברה.

הנכסים שרכשה החברה כוללים 141 מסכים שמופעלים ב-15 מולטיפלקסים - שמונה מתוכם בצ'כיה (65 מסכים), ארבעה בהונגריה (47 מסכים) ושלושה בסלובקיה (29 מסכים). לדברי סינמה סיטי, מחיר הרכישה משקף מכפיל EBITDA (רווח לפני מס, הוצאות מימון, פחת והפחתות) של 6 על בסיס תוצאות הנכסים הנרכשים אשתקד.

עם סגירת העסקה, תעביר סינמה סיטי למוכרת - קרן הפרייבט אקוויטי Argus - תשלום במזומן של 21.4 מיליון אירו, ותיקח על עצמה חוב של 6.6 מיליון אירו. סינמה סימי תממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים ומקווי אשראי בנקאיים. נכון לתום הרבעון השלישי של 2010, יש לחברה נכסים נזילים בשווי של 10.4 מיליון אירו.

צמיחה יפה ב-2010

"זהו צעד חשוב בדרכנו להפוך לאחד מהמפעילים הגדולים באירופה", ציין גרדינגר בהודעת החברה. בעקבות הרכישה, מספר המולטיפלקסים שתפעיל סינמה סיטי יעמוד על 90, ואלו יכללו 866 מסכים.

מנתונים שפרסמה סינמה סיטי עולה כי המולטיפלקסים שנרכשו רשמו אשתקד צמיחה יפה (ראו טבלה). הכנסותיהם עמדו על 44.1 מיליון אירו - גידול שנתי של 12% - ואילו הרווח EBITDA עמד על 4.7 מיליון אירו לעומת 2.9 מיליון אירו בשנה הקודמת. סינמה סיטי אינה מתכננת לנוח על זרי הדפנה לאחר השלמת הרכישה. "במהלך השנתיים הקרובות אנו מתכוונים להשקיע בנכסים שנרכשו, ובעיקר להתאים אותם להקרנת סרטים בממד שלישי", ציין גרדינגר.

רכישת נכסי Palace Cinemas הופכת את סינמה סיטי למפעילת המולטיפלקסים השלישית בגודלה באירופה, אך גרדינגר, כפי שציינו, אינו מתכוון לעצור כאן. עד סוף 2011 מתכננת סינמה סיטי להפעיל 940 מסכים, ואילו עד סוף 2013 מתכננת החברה להפעיל 1,260 מסכים.

לפי מצגת שפרסמה החברה בעקבות הרכישה, זו תהפוך אותה מהמפעילה השלישית בגודלה בצ'כיה למפעילה הראשונה בגודלה (תשלש את חלקה בשוק הצ'כי); תחזק את נוכחותה בהונגריה (תגדיל את חלקה בשוק בשיעור של 72%), ותעניק לה דריסת רגל ראשונה בסלובקיה (עם כשליש מהשוק).