לנדאו לא נותר חייב: "לא נעבוד עם חברות פעילות ברוואבי"

שר התשתיות הודיע למנכ"ל משרדו כי הוא אוסר כל התקשרות עם חברות המבצעות עבודות עבור העיר הפלסטינית: "לא נסבול אפליה המנוגדת לערכיה היסודים של מדינת ישראל"

כמה שבועות בלבד לאחר שפורסם שחברות ישראליות חתמו על הסכם עבודה עם העיר הפלסטינית רוואבי - הסכם במסגרתו, על פי הפלסטינים, התחייבו החברות שלא לרכוש מוצרים המיוצרים ע"י חברות ביהודה ושומרון, מגיעה תגובתו החמורה של שר התשתיות הלאומיות.

השר עוזי לנדאו הוציא אמש הנחיה מחייבת למנכ"ל משרדו, שאול צמח, לפיה הוא אוסר על המשרד וכל יחידות הסמך שלו לקיים כל התקשרות עסקית שהיא עם חברות הנוטלות חלק בפרוייקט בתנאים האמורים.

"לא ניתן לקבל בשום אופן כל התקשרות עסקית על ידי משרד התשתיות הלאומיות, עם מי מהחברות שמבצעות עבודה עבור העיר רוואבי, וקיבלו לצורך עבודתן את התנאי כי הן מתחייבות שלא לרכוש מוצרים המיוצרים על ידי חברות ישראליות באזורי יהודה ושומרון", נכתב באיגרת.

לנדאו מסביר את החלטתו בכך ש"משרד התשתיות בראשותי לא יסבול אפליה בין קבוצות שונות של אזרחים, שמנוגדת לערכיה היסודיים של מדינת ישראל".

המכתב האמור, מסבירים הבוקר במשרד התשתיות, מחייב גם את החברות תחת המשרד - והעתקים ממנו נשלחו גם לראש רשות המים, ליו"ר דירקטוריון חברת החשמל, ליו"ר דירקטוריון נתיבי גז לישראל, יו"ר דירקטוריון מקורות וכן יו"ר דירקטוריון חברת תשתיות נפט.

בין החברות ששמן נקשר בדיווחים על חברות ישראליות שיבצעו עבודות בעיר הפלסטינית ניתן היה למנות עד כה את טלדור כבלים מקיבוץ עין דור וכן את איטונג.