מי יעשה סדר? מתרחבת תופעת גני האירועים הלא חוקיים

בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז חיפה הוצג מסמך שמציג התרבות גני ואולמות האירועים שפועלים ללא היתרים וללא רשיונות עסק ברחבי הארץ בשטחי תעשייה או חקלאות

‎התרחבות תופעת גני האירועים שפועלים בניגוד לחוק הביאה את הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז חיפה לגבש מסמך מדיניות לגני אירועים במחוז, על מנת לקבוע אמות מידה להסדרת הנושא.

באחת הישיבות האחרונות של הוועדה הוצג מסמך המדיניות שכולל ארבעה חלקי התייחסות שונים. בשנים האחרונות מתרבים גני ואולמות האירועים שפועלים ללא היתרים וללא רשיונות עסק ברחבי הארץ, ובמקרים רבים בשטחים שייעודם הוא תעשייה או חקלאות.

בוועדה נאמר ש"היקפה המתרחב של תופעת גני האירועים והשלכותיה התכנוניות, החוקיות, הבטיחותיות, הסביבתיות והתברואתיות הובילו את הוועדה להחלטה שלצד הצורך בנקיטת צעדים נגד גני האירועים שפועלים בניגוד לחוק, יש לבחון את הנושא לעומקו ולגבש כללים ואמות מידה מפורטים וקפדניים להסדרתו במרחב".

מסמך המדיניות מציג תיאור כללי של בעיית גני האירועים; תיאור וניתוח של ממצאים במחוז חיפה לגבי ביקוש והיצע לאולמות אירועים; המדיניות התכנונית הארצית והמחוזית והשלכותיהן למיקום גני אירועים; שיקולים וקריטריונים להסדרת התכלית של גנים ואולמות במחוז חיפה ועוד.

יו"ר הוועדה, יוסף משלב, ציין שאין במסמך המדיניות כדי לאשר גני אירועים שנהרסו כדין. בישיבה הוחלט להעביר את המסמך להערות חברי הוועדה ולהערות הוועדות המקומיות במחוז תוך 60 יום. הדיון המסכם במסמך יתקיים לאחר קבלת הערות אלה.