נחשפה חוליית פלסטינים החשודים ברצח התיירת קריסטין לוקן

כפאח ע'נימאת ואיאד פטאפטה נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע הדקירה שאירע בדצמבר 2010 באזור המושב מטע וכן בחשד לרצח נטע בלאט, שגופתה נמצאה בבית ג'מאל בפברואר 2010

פוענחו מעשי הרצח של התיירת קריסטין לוקן ז"ל ושל נטע בלאט ז"ל. כוחות הביטחון חשפו היום (ד') כי ב-21 בדצמבר 2010, במבצע משותף של שירות הביטחון הכללי, צה"ל והמשטרה, נעצרו כפאח ע'נימאת (33), תושב הכפר צוריף, ואיאד פטאפטה (32), תושב הכפר תרקומיא, בחשד למעורבות בפיגוע הדקירה שאירע 3 ימים קודם לכן באזור המושב מטע, שכתוצאה ממנו נהרגה לוקן, אזרחית ארה"ב, ונפצעה קשה קיי וילסון, אזרחית ישראלית ותושבת גבעת-זאב.

השניים הודו בחקירתם בשב"כ בביצוע הפיגוע ואף ביצעו שחזור מלא.

עוד עולה מהודעת כוחות הביטחון כי במסגרת חקירת השב"כ הודה כפאח ע'נימאת כי יחד עם אדם נוסף, אברהים ע'נימאת, רצח גם את האזרחית הישראלית נטע בלאט, אשר גופתה נמצאה באזור בית ג'מאל בפברואר 2010.

עוד הודו החשודים בביצוע פיגועי דקירה וירי נוספים וכן בשורה ארוכה של פעילות במישור הפלילי, בכלל זה גניבות רכוש ומעשי שוד בעומק ישראל.

הגם שהחשודים אינם משתייכים לארגוני טרור מוכרים, בחקירתם עלה כי הם פעלו על רקע לאומני ומתוך כוונה "לרצוח יהודים".

מהחקירה עלה כי השניים נהגו להסתנן לישראל לעיתים קרובות בשנים האחרונות, בעיקר לאזור בית-שמש, לצורך ביצוע מעשי שוד וגניבה.

השניים ציינו כי הצליחו לעבור בקלות מאיו"ש לישראל עשרות פעמים.

ביום חמישי, 16 בדצמבר 2010, הגיעו השניים לשטח ישראל למשך יומיים. טרם יצאו לזירת הפיגוע, העלו את האפשרות לרצוח יהודים במסגרת שהותם בישראל. יומיים לאחר מכן הם מצאו את שתי המטיילות - ובהחלטה של רגע דקרו אותן.

לאחר מכן ברחו השניים חזרה לכיוון צוריף וזרקו בדרך לתוך הסבך את חפצי המטיילות שלקחו וכן את הסכינים עימם דקרו אותן. במסגרת שחזור הפיגוע הצביעו הנחקרים במדויק על מקום המצאות הסכינים.

כפאח ע'נימאת הודה בחקירתו בביצוע רצח נוסף, ב-24 בפברואר 2010, סמוך למנזר בית ג'מאל - רצח נטע בלאט ז"ל. כפאח ע'נימאת הודה כאמור כי ביצע את הרצח עם פעיל נוסף, אברהים ע'נימאת.