האקרים פרצו לעמוד המעריצים בפייסבוק של מארק צוקרברג

בעדכון סטטוס שהועלה לעמוד המעריצים של צוקרברג נכתב, כביכול בשמו, כי פייסבוק תהפוך ל"עסק חברתי" שיפנה את כל רווחיו למטרות צדקה

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, הודיע אתמול (ג') כי הרשת החברתית הפופולרית בעולם תהפוך ל"עסק חברתי", שיפנה את כל רווחיו למטרות צדקה. לא סתם ההכרזה הזו נשמעת לכם לא הגיונית.

עמוד המעריצים של צוקרברג בפייסבוק נפרץ אתמול על-ידי האקר, שהשתמש ככל הנראה בבמה שניתנה לו כדי להפיץ את רעיון "העסק החברתי" ברחבי הרשת. אפשרות אחרת היא שהפריצה לעמוד המעריצים של צוקרברג היתה משימה במסגרת תחרות האקרים.

בעדכון סטטוס שהועלה לעמוד המעריצים של צוקרברג נכתב, כביכול בשמו, כי "אם פייסבוק זקוקה לכסף - במקום ללכת ולבקש אותו מהבנקים, מדוע שהיא לא תאפשר למשתמשיה להשקיע בה בדרך חברתית? מדוע לא להפוך את פייסבוק ל'עסק חברתי' על-פי משנתו של זוכה פרס נובל לכלכלה, מוחמד יונס?".

הסטטוס שהועלה מכיל קישור לערך הוויקיפדיה של "עסק חברתי", שם הוא מתואר כ"מודל ארגוני שבבסיסו הרעיון של הפניית רווחי החברה למטרות חברתיות. עסק חברתי עובד כמו עסק אחר, למען הפקת רווחים, אלא שכל רווח שלא יוחזר למשקיעים יוקצה לתרומה למטרות חברתיות שונות".

בחודש שעבר הודיע צוקרברג כי הוא מצטרף ל-16 מיליארדרים אחרים ויתרום כמחצית מהונו למטרות צדקה, אך הרעיון שפייסבוק תתרום את כל רווחיה למטרות צדקה נשמע מופרך למדי.

שעות אחדות לאחר שהופיעה ההודעה הפיקטיבית בחשבונו של צוקרברג, שזכתה לכ-1,800 "לייקים" ולכ-480 תגובות, הוסר העמוד מהרשת החברתית.

קיומה של פרצת האבטחה, שאפשרה להאקרים להשתלט על עמוד המעריצים של מנכ"ל פייסבוק, עלולה לעורר תהיות בקרב כלל משתמשי הרשת החברתית אודות רמת האבטחה של עמודיהם האישיים באתר, שבו אפילו הבוס המפורסם לא יכול להגן כראוי על העמוד שלו.

יש לציין כי עדכון הסטטוס בעמודו של צוקרברג נשא סמל של "גביע ההאקרים של פייסבוק 2011", תחרות האקרים מחתרתית הנערכת בפייסבוק בחודש זה. על כן נשמעו הערכות לפיהן הפריצה לעמוד המעריצים של צוקרברג היא משימה במסגרת התחרות.

בסרט "הרשת החברתית", שכביכול מגולל את סיפור הקמתה של פייסבוק, נראה צוקרברג עורך תחרות האקרים על מנת לגייס מהנדסים חדשים לפייסבוק.