סלקום משנה את מודל התמחור: תעריף כולל למהירות הגלישה

מחירי הגלישה ייקבעו לפי מהירות במקום נפח, ולא ייגבו דמי שימוש על מכשירים דור 3 ו-3.5 - זאת עבור הלקוחות החדשים או המשדרגים

חברת הסלולר סלקום הודיעה הבוקר (א') על שני שינויים באופן התמחור שבו היא נוהגת: מעתה לא ייגבו דמי שימוש עבור מכשירים מדור 3 ו-3.5 - וחבילות הגלישה עוברות למודל מהירות, ללא הגבלה וללא תעריפי חריגה.

המשמעות עבור הצרכן: במקום לשלם עבור נפח הגלישה בכל עמוד, תוך קושי להעריך את ניצול הגלישה ולעתים תשלום גבוה עבור חריגה מהנפח המוקצב - ייקבע מעתה תעריף כולל עבור מהירות הגלישה - כשזו תינתן באופן חופשי, ללא יכולת לחרוג ולשלם עבור כך תוספות.

"אנו מנסים לשנות את מודל התמחור ללקוחות ולפשט אותו לטובת הלקוח", אומר עדי כהן, סמנכ"ל השיווק בסלקום.

הגלישה בפורטל סלקום תוצע מעתה לכל הלקוחות החדשים או המשדרגים ללא הגבלה וללא עלות, וללקוחות המעוניינים לעשות שימוש באינטרנט הסלולרי תוצע אפשרות לרכוש חבילות מותאמות רוחב פס - במחירים הנעים בין 25 שקל למהירות 384kbps ועד 140 שקל למהירות 2.8Mbps.

החבילות מיועדות לכל פרוטוקולי הגלישה באינטרנט הסלולרי - wap ו-Data ולגלישה בארץ בלבד. מי שלא יהיה מעוניין בגלישה מחוץ לפורטל יקבל הודעת שגיאה בכל ניסיון גלישה כזה.

"אין ספק שמדובר במהלך טוב, שמנתק את הזיקה בין שורות והמכשיר", מסבירה ליאת נחום, מנהלת תוכן באתר "כמה זה" להשוואת שירותי תקשורת (kamaze.co.il): "היכולת לבחור במכשיר בלי לשלם על גלישה היא כבר שיפור מהותי בתנאים עבור הצרכן. לגבי עלויות, כדאי לבחון בעיון את הכדאיות של כל מהירות גלישה - במיוחד אם המתחרות יצטרפו למהלך ויציעו גם הן תמחור על-פי שיטה דומה".