נוקיה X3-02 - מסך מגע משולב במקלדת

השקת מכשירים פשוטים - אסטרטגיה שעדיין מוכיחה עצמה כמוצלחת ■ המכשיר מתאים לכל מי שלא רוצה טלפון עם מערכת הפעלה חכמה, אבל מעוניין במסך מגע, אפליקציות ואינטרנט אלחוטי

שוק הטלפונים הסלולריים מאופיין בעיקר במכשירים חכמים, עם ממשקי מגע ומערכות ההפעלה המתוחכמות, כשיצרניות המכשירים משקיעות פחות מאמצים בקהל הכי גדול - זה שלא מחפש טלפון חכם. החברה הפינית נוקיה לא הפסיקה להשקיע בהשקת מכשירים פשוטים, אסטרטגיה שעדיין מוכיחה עצמה כמוצלחת.

מגע ומקלדת: דגם X3-02 שונה כמעט מכל מכשיר אחר - הטלפון מיועד לצרכנים שמחפשים טלפון עם מערכת הפעלה בסיסית, במקרה הזה - סדרה 40 של נוקיה. מסך המגע קטן מאוד ביחס לטלפונים חכמים - 2.4 אינץ' ויש לו מקלדת ספרות רגילה. המטרה לפנות לקהל שלא אוהב מכשירי מגע בגלל המקלדות הווירטואליות. התוצאה: שילוב מוצלח, שמאפשר גם להקליד כמו בטלפונים רגילים וגם לתפעל חלק מהדברים במגע.

ממשק: מערכת ההפעלה סדרה 40 היא זו המוכרת מהטלפונים הפשוטים של נוקיה, כאשר במכשיר הזה היא עברה מקצה שיפורים להתאמה לעולם החדש. עמוד הבית מאפשר התאמה אישית לארבעת אנשי הקשר המועדפים ויש כאן חיבור לפייסבוק, טוויטר והפעלה של אפליקציות החשובות לאותו משתמש.

עיצוב: הדגש בדגם הזה הוא על ממדיו הקטנים - משקל של 77 גרם ועובי של קצת פחות מ-10 ס"מ - מה שמאפשר לסחוב אותו בקלות בכיס. מסך המגע במקרה הזה הוא באיכות בינונית מאוד והמקלדת נוחה.

גלישה אפליקציות: הדגם מציע יכולות גלישה מוגבלות באינטרנט וגם התקן WiFi פנימי, יכולת שלא תמיד קל למצוא בטלפונים פשוטים. היכולת הזו טובה בעיקר לצורך הורדת אפליקציות מהחנות OVI של החברה, אולם הבעיה היחידה שמבחר האפליקציות בה דל.

מצלמה: מצלמת 5 מגה פיקסל באיכות בינונית בלי פוקוס אוטומטי.

בשורה התחתונה: מתאים לכל מי שלא רוצה טלפון עם מערכת הפעלה חכמה, אבל עדיין מעוניין במסך מגע, אפליקציות ואינטרנט אלחוטי.

מחירים: בפלאפון 1,795 שקל (או 50 שקל ב-36 תשלומים).

אתר סלקום: 1,585 שקל (או 44 שקל ב-36 תשלומים).

ציון: 8.

נוקיה X3-02
 נוקיה X3-02