טליט הרגה שתי ציפורים במכה

תמיד אומרים לנו ש"מגייסים כשאפשר ולאו דווקא כשצריך", אך במקרה הנוכחי של טליט זה גם וגם. מה שנותר לחברה בחשבון העו"ש - משהו כמו 7 מיליון דולר - אינו מספיק כדי לרכוש את חטיבת M2M של מוטורולה, ולכן פונה טליט לשוק ההון ומבקשת לגייס ממנו 30 מיליון דולר.

30 מיליון דולר אינו סכום שהולך ברגל - גם בימים טובים אלה - אך טליט יודעת כי יש ביקוש למניותיה (ולראיה ביצועי המניה - 236% בשנה האחרונה).

לכן, אין טוב יותר מהעיתוי הנוכחי כדי לגייס את שוק ההון לעזרתה. כך, מנצלת החברה את הגאות במניה כדי לגייס הון נוסף, ובמקביל - לא מקריבה את חשבון העו"ש הדל שבאמתחתה.

יותר מזה. טליט הצליחה לגייס לצידה את אחד מבעלי המניות המוסדיים בחברה - קרן ההשקעות Algebris - שכבר הסכימה לרכוש שליש מהמניות המונפקות, וכך הביעה אמון נוסף בחברה ובעתידה.

ההנפקה הנוכחית היא הרביעית בתולדות החברה, והיא משכיחה במעט את ההנפקה הראשונית שבוצעה לפי מחיר כפול מהמחיר הנוכחי, כך שהתבררה כיקרה מדי.

טליט עברה לא מעט מאז אותה הנפקה (רה ארגון מסיבי ושינוי בעלות), ונכון לרגע זה מי שהשקיע בשתי ההנפקות האחרונות והצנועות שביצעה החברה אשתקד - מורווח בשיעורים תלת-ספרתיים.