חורף רותח: פרננדו טורס עבר לצ'לסי עבור 50 מיליון ליש"ט

חלון ההעברות נסגר ברעש גדול: צ'לסי וליברפול הוציאו 134 מיליון ליש"ט על רכישת שחקנים תוך יום אחד ■ בחמש הליגות הבכירות באירופה הוציאו בסך הכל כ-463 מיליון אירו

כל אלו שניבאו חלון העברות שחון בעקבות חוקי הפייננשל פייר-פליי, קיבלו אמש (ב') דוגמה נוספת לטירוף של בעלי הקבוצות באנגליה בכל הנוגע לרכישת שחקנים. ביום האחרון של החלון נרשמו כמה עסקאות שיא בפרמיירליג, בעיקר הודות לצ'לסי וליברפול.

צ'לסי ניפצה את שיא ההעברה עבור שחקן בודד באנגליה כאשר השלימה את רכישתו של פרנדדו טורס מליברפול עבור 50 מיליון ליש"ט. בנוסף הביא רומן אברמוביץ' גם את דויד לואיז מבנפיקה עבור 25 מיליון ליש"ט. ליברפול מנגד, עם הבעלים החדש ג'ון וו. הנרי, הגיבה בשתי עסקאות ענק משלה, כשרכשה את לואיס סוארז, החלוץ האורוגאווי של אייאקס אמסטרדם, עבור 23 מיליון ליש"ט; ובנוסף את אנדי קארול, חלוץ ניוקאסל, עבור 35 מיליון ליש"ט. הסכום ששולם על קארול הוא הגבוה אי פעם עבור שחקן אנגלי.

בסך הכל הוציאו צ'לסי וליברפול 134 מיליון ליש"ט ביום אחד עבור רכישות שחקנים. ההוצאה הכוללת של קבוצות הפרמיירליג בחלון ההעברות הנוכחי הסתכמה בכ-210 מיליון ליש"ט - סכום ששובר את השיא שנקבע בחלון של ינואר 2008, אז הוציאו הקבוצות באנגליה כ-170 מיליון ליש"ט, והרבה מעבר לחלון בשנה שעברה שנסגר על 30 מיליון ליש"ט בלבד.

שתי קבוצות פרמיירליג נוספות שהיו פעילות בחלון הן מנצ'סטר סיטי ואסטון וילה: הסיטי הביאו את אדין דזקו, החלוץ הבוסני של וולפסבורג, עבור 27 מיליון ליש"ט; אסטון וילה הוציאה 30 מיליון ליש"ט, מתוכם 24 מיליון ליש"ט על דארן בנט מסנדרלנד.

על-פי חישובים ראשוניים, הוציאו הקבוצות בחמש הליגות הגדולות באירופה (אנגליה, גרמניה, איטליה, ספרד וצרפת) בחלון ההעברות בינואר סכום כולל של כ-463 מיליון אירו על רכישת שחקנים חדשים. מדובר על עלייה של 290% לעומת החלון של ינואר 2010, ובסך הכלל על חלון ההעברות החורפי הפורה ביותר אי פעם, מאז הוא הונהג לראשונה ב-2003.