הוחלט: מובילי מכולות בלילה ימשיכו לקבל תמריצים כספיים

משרד התחבורה ונמלי ישראל החליטו להאריך את התקופה עד סוף השנה ■ במסגרת ההארכה יזכו המובילים לתמריץ של 100 שקל עבור כל משאית

משרד התחבורה ונמלי ישראל יאריכו את התקופה בה יעניקו למובילי מכולות בשעות הלילה תמריצים כספיים. במסגרת ההארכה יזכו המובילים לתמריץ של 100 שקל עבור כל משאית וזאת עד סוף השנה. לפי התוכנית המקורית שהושקה בסוף אוגוסט האחרון, התמריץ היה אמור לרדת בסוף מארס ל-75 שקל בלבד למכולה. עד כה הוענקו למעלה ממיליון וחצי שקל תוך שינוע למעלה מ-10 אלף מכולות ללילה בממוצע.

על מנת לאפשר עבודה רצופה, תתאפשר עבודתם של מסופים עורפיים (מגרשי אחסון למכולות מלאות בציוד, כמו אוברסיז, מילניום, קונטרם) ודיפואים ("depots", מגרשי אחסון למכולות ריקות, כמו נפטון, גל מרין ואמקו-ים בחיפה) במשך 24 שעות ביממה.

"המיזם החדש יאפשר לחברות ההובלה להגדיל את התפוקות בשליש, ויחסוך למשק כ-47 מיליון שקלים בשנה כאשר יגיע להיקפו המלא", אמר היום ישראל כץ. סכום זה נובע מחיסכון בזמן נסיעה ותפעול כלי-רכב, שימוש בתשתיות נמליות מסביב לשעון ועליית פריון יום עבודה בנמל כתוצאה מפיזור נכון יותר של הטיפול בכלי הרכב של העבודה מול כלי רכב.

שר התחבורה הוסיף כי הפרויקט צפוי לצמצם גם את מעורבותם של משאיות כבדות בתאונות דרכים קטלניות במשך היום כתוצאה מהפחתת תנועתן של המשאיות בלילה. ממשרדו נמסר כי לא תחול עלייה בעלויות השכר של עובדי הנמלים, היות וגם היום הם מועסקים בשעות הלילה.