האחים המוסלמים: "ההתנגדות מקובלת על המין האנושי"

דובר האחים המוסלמים מתחמק משאלה על הכרה בישראל: "זו שאלה ריקה; אתם מכירים במדינה פלסטינית?" ■ "ישראל היא שהפרה את חוזה השלום עם מצרים"

דובר האחים המוסלמים במצרים, מוחמד מורסי, אמר אמש (ה'), כי ארגונו מתנגד לאלימות, "אך מה שקורה במדינה הפלסטינית אינו אלימות אלא התנגדות, והתנגדות לאמפריאליזם מקובלת על כל המין האנושי". זו היתה הפעם הראשונה שהארגון מודה בפה מלא שהוא תומך במאבק אלים נגד ישראל בתוך השטחים, למרות הכרזותיו החוזרת ונשנות שהוא התנער מאלימות.

בראיון בתכנית המלל פרקר אנד ספיצר, ב-CNN, נשאל הדובר האם ממשלה חדשה במצרים, בהשתתפות האחים המוסלמיים, תכיר בישראל. הוא התפתל והתחמק מתשובה ישירה. "הפרלמנט מבטא את רצון העם והפרלמנט יצטרך להחליט", אמר.

אחרי שהמראיין התעקש לקבל תשובה, אמר מורסי: "ישראל כבר רשומה בארצות הברית (כנראה שכוונתו לאו"ם). אנו מדברים עתה על מדינה פלסטינית. האם אתם מכירים במדינה פלסטינית? האם הישראלים מכירים במדינה פלסטינית?".

והתפתלות נוספת: "האם אנו נכיר בישראל? זו שאלה ריקה. אתה רוצה לדבר על העתיד, אך אינך מדבר על העבר וההווה. זה מגוחך לשאול על העתיד. למה אתה לא מדבר על החירויות בארצך שלך? או על מדיניות החוץ של ארה"ב נגד הפלסטינים? דמם של הפלסטינים נשפך כבר 60 שנה. הבה נפסיק לשפוך את דמם".

"האחים המוסלמים נגד הציונים ונגד טבח בפלסטינים"

הדובר אמר עוד, כי האחים המוסלמיים "אינם נגד אנשים, או נגד המין האנושי, או נגד יהודים; הם נגד הציונים... הם נגד טבח בפלסטינים".

בתשובה לשאלה האם תכיר ממשלה מצרית עתידית בהסכם השלום בין ישראל למצרים, אמר הדובר, כי "ישראל היא שהפרה את ההסכם עם מצרים. במבוא להסכם מדובר על הסכם מקיף? איפה ההסכם המקיף?".

ראשאד אל באיוני, ממנהיגי האחים המוסלמיים, אמר בראיון לרשת הטלוויזיה היפנית NHTV: "לאחר שמובארק יפרוש ותוקם ממשלת מעבר, יהיה צורך לבטל את הסכם השלום עם ישראל".

כפי שפורסם השבוע, מאמין נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שצריך לכלול את האחים המוסלמיים בתהליך הפוליטי שמתגבש במצרים. עוזרים בכירים בבית הלבן מצדדים בהידברות עם הארגון. מאז שנות ה-90', קיימו דיפלומטים אמריקניים מגעים בלתי רשמיים עם נציגי הארגון.

אמצעי תקשורת בארה"ב מדווחים הבוקר על קייום מגעים קדחתניים בין ממשל אובמה לבין ארמון הנשיאות בקהיר למציאת נוסחה שתחיש את פרישתו של חוסני מובארק. אחת האפשרויות היא, שמובארק יסכים לפרוש אם את מקומו יתפוס סגנו ואיש אמונו, עומר סולימאן, וממשלת מעבר תחל בבביצוע רפורמות בד בבד עם מגעים עם ראשי תנועת המחאה.