רשות ההגבלים תמליץ להפחית את העמלות הצולבות בכרטיסי אשראי

כך דווח ב"מעריב" ■ העמלה הממוצעת לעסקה צפויה לרדת ל-0.75% ■ על-פי הערכות, מדובר במכה קשה לחברות האשראי - שיאבדו הכנסות של כחצי מיליארד שקל בשנה

ועדה פנימית של רשות ההגבלים העסקיים צפוייה להמליץ להפחית את העמלות הצולבות בכרטיסי אשראי בשיעור כולל של 0.25% - כך פורסם הבוקר (א') ב"מעריב". העמלה הממוצעת לעסקה עומדת כרגע על 0.998% וצפויה לרדת ל-0.75%.

על-פי הערכות חברות כרטיסי האשראי, ההחלטה תביא לאובדן הכנסות של כחצי מיליארד שקל בשנה לחברות האשראי. הצפי הוא כי ההפחתה תבוצע ב-2 שלבים: בשלב הראשון תופחת העמלה ל-0.85%, וב-2012 היא תופחת ל-0.75%.

בשבועות האחרונים נפגש יו"ר הוועדה שהגיעה למסקנה זו, שלומי פריזנט, עם הנהלות חברות האשראי, שניסו לשכנע אותו כי בחלק מבתי העסק כמו חברות הדלק ורשתות המזון העמלה ממילא נמוכה, וכי הפחתה של העמלה לא תגיע לכיסו של הצרכן.

על מנת ליישם את את המלצות הוועדה יש לקבל את אישור בית הדין להגבלים עסקיים. אם לא יחול שינוי ברגע האחרון, המלצות הוועדה צפויות להתקבל.

נזכיר כי העמלה הצולבת משולמת על-ידי בית העסק לחברת כרטיסי האשראי בעת ביצוע עסקה רכישה באמצעות כרטיס. חלק מהעמלה מועברת לחברת כרטיסי האשראי, למרות שאין לה איתה הסכם סליקה, וחלק ממנה מועבר לחברת סליקה.