השריפה באיקאה: העובדים יקבלו משכורת ינואר ובונוסים

(עדכון) - שר התמ"ת שלום שמחון הנחה להקים צוות בראשות מנכ"ל משרדו, שרון קדמי, לבחינת ההשלכות הצרכניות והתעסוקתיות של השריפה בסניף איקאה בצומת פולג

שר התמ"ת שלום שמחון הנחה להקים צוות בראשות מנכ"ל משרדו, שרון קדמי, לבחינת ההשלכות הצרכניות והתעסוקתיות של השריפה בסניף איקאה בצומת פולג.

לדברי השר שמחון, יש לוודא כי הצרכנים שהזמינו ורכשו מוצרים מהחנות בנתניה יקבלו את המידע הנדרש שיסייע בקבלת המוצרים עבורם שילמו.

בנוסף, בסניף איקאה בנתניה הועסקו כ-400 עובדים, ומטרת הצוות תהיה גם לבחון האם וכיצד משרד התמ"ת יסייע למציאת חלופות תעסוקה עבורם. העובדים יקבלו את משכורת ינואר כסדרה וכן את הבונוסים לשנת 2010, שצפויים להסתכם בכ-4 מיליון שקל.

שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, אמר בשיחה עם "גלובס" כי "בימים הקרובים העובדים יקבלו את משכורות חודש ינואר ואת הבונוסים לשנת 2010, שהם מאוד ראויים לו".

את הדברים הפחות נעימים שצפויים, לפחות לחלק מהעובדים, אפשר ללמוד רק בין השורות של דבריו: "מערכת היחסים שלנו עם העובדים מבוססת על אנושיות ואכפתיות. מה שיש לי לומר להם הם ישמעו ממני ולא מהעיתון, והארגון הזה מספיק חזק כדי להגיד להם בצורה ישירה ובמפגש אישי את הדברים הטובים - ואת הדברים הפחות טובים".

נזכיר כי אתמול (שבת) לפנות בוקר פרצה שריפה בסניף ענקית הריהוט השבדית בנתניה, אשר כילתה את המבנה הענקי כליל. המשטרה בודקת גם כיווני חקירה לפיהם מדובר בהצתה. הערכות הן כי החנות תיפתח רק בעוד כשנה.

רק לאחרונה דיווחה איקאה ישראל, שבשליטת איש העסקים מתיו ברונפמן, על מכירות של 678 מיליון שקל בשנת 2010 - גידול של 40% לעומת המכירות ב-2009, בעיקר הודות לפתיחת החנות בראשון-לציון. תחום הרהיטים היווה כ-65% ממכירותיה, כשהיתר הגיעו ממכירת אביזרים. בשתי חנויות הרשת ביקרו ב-2010 כ-3.5 מיליון מבקרים, גידול של כ-56% לעומת 2009.