משרד התשתיות שוקל הקמת מתקן ליבוא גז מחו"ל

הבעיות בפרויקט כרוכות בהיצע המוגבל מאוד של אוניות גיזוז בעולם, ובחשש מפני התנגדויות של תושבים ביישובים סמוכים לחדרה להקמת המתקן

שר התשתיות עוזי לנדאו ערך אתמול (שבת) הערכת מצב במשרדו, ובמהלכה נדונה האפשרות לקדם הקמת מתקן גיזוז לגז טבעי נוזלי (LNG) שיאפשר לישראל לייבא גז מחו"ל. התומכת העיקרית בהקמת המתקן היא חברת החשמל, החוששת מאוד ממצב שבו היא תהיה תלויה בספק גז אחד - השותפים בתמר - ומבקשת לפתוח את שוק הגז הטבעי ליבוא מהעולם.

כפי שנחשף ב"גלובס", החליטה המדינה לאחרונה להעביר את אתר המתקן המתוכנן ממתחם קצא"א באשקלון לאזור תחנת הכוח של חברת החשמל בחדרה, על רקע העובדה כי כל מתקני האנרגיה החיוניים מרוכזים באזור אשדוד ואשקלון.

בניגוד לתוכנית המקורית, לא יוקם מתקן יבשתי מורכב, אלא באוניית גיזוז שתיקשר למצוף ליד מזח פריקת הפחם של תחנת הכוח בחדרה. הקמת המתקן צפויה לעלות כ-300 מיליון דולר, ומשך ההקמה יארך 24 חודשים מרגע קבלת ההחלטה.

הבעיות בפרויקט כרוכות בהיצע המוגבל מאוד של אוניות גיזוז בעולם, ובחשש מפני התנגדויות של תושבים ביישובים סמוכים לחדרה להקמת המתקן. התנגדויות כאלה הכשילו בקיץ האחרון את התוכנית להקים מתקן קליטה יבשתי באזור חוף דור לגז מתמר.