גלנט מוותר על מאבקו להתמנות לרמטכ"ל: משך את עתירתו

בעקבות זאת גם התנועה הירוקה, שעתרה לבג"ץ נגד מינוי גלנט לרמטכ"ל, משכה את עתירתה

האלוף יואב גלנט מוותר על מאבקו להתמנות לרמטכ"ל. היום (ב') אחר-הצהריים הודיעו עורכי דינו לבג"ץ כי גלנט החליט למשוך את עתירתו, ולפיכך הדיון שנקבע בעתירה זו למחר (ג') בצהריים בוטל.

בעקבות זאת גם התנועה הירוקה, שעתרה לבג"ץ נגד מינויו של גלנט לרמטכ"ל, משכה את עתירתה.

"תמרור אזהרה"

פרופ' אלון טל, יו"ר התנועה הירוקה, מסר בתגובה כי "פרשה זו אמנם תמה, אולם הלקח ממנה צריך לשמש כתמרור אזהרה בכל הליכי המינוי לתפקידים בכירים. הממשלה הקימה את הוועדה לבחינת ההיבטים הערכיים של מועמדים לתפקידים בכירים לא על מנת שתשמש חותמת גומי. לו זו היתה מבצעת את עבודתה כנדרש, לא היינו מגיעים למצב בו מתמנה רמטכ"ל חדש שבוע בלבד טרם עזיבת הרמטכ"ל הנוכחי את תפקידו".

לדבריו, "הממשלה כשלה בהליך מתחילתו ועד סופו עקב אבדן ערכים. למרבה המזל, הפעם היה מועמד שיכול היה להיכנס לתפקיד כמעט ללא הכנה, אולם באותה מידה מדינת ישראל היתה עלולה לעמוד בפני שוקת שבורה, שהיתה מעמידה במבחן את הנורמות הציבוריות ואת ערך כיבוד שלטון החוק".

עוד הוסיף פרופ' טל כי "לאור הכשלים הסדרתיים והמתמשכים שנתגלו ביחס הרשויות כלפי גלנט לאורך השנים, אנו מקווים שהפרשה תתניע בדק-בית רציני, הן במינהל מקרקעי ישראל והן במשרד הפנים ובוועדות התכנון, על מנת שמקרים כאלה לא יישנו".