באומן וגליקמן עלו לגמר במכרז על תקציב "9 מיליון"

אדלר-חומסקי, המטפל כיום בתקציב, ומקאן-אריקסון נותרו מחוץ לתחרות ■ היקף הפרסום של המותג "9 מיליון" מקבוצת ביטוח ישיר עמד ב-2010 על 6 מיליון דולר במחירים ריאליים

משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי וגליקמן-נטלר-סמסונוב עלו לשלב הגמר במסגרת המכרז על תקציב הפרסום של קבוצת ביטוח ישיר, על המותג "9 מיליון" (אישי ישיר) - כך נודע ל"גלובס".

בתחילת השבוע הסתיים שלב המצגות שערכו משרדי הפרסום המתמודדים, כשבסופו התקבלה ההחלטה להעלות את המשרדים באומן וגליקמן.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", ביטוח ישיר החליטה לאחרונה לערוך מכרז על תקציב הפרסום של המותג "9 מיליון" ופנתה למשרדי הפרסום מקאן-אריקסון, באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-נטלר-סמסונוב ואדלר-חומסקי.

אורי עיני, מנכ"ל אדלר-חומסקי, מסר היום (ג') כי כבר בתחילת השבוע הודיע המשרד ל"9 מיליון" כי הוא פורש מהמכרז.

מערך הפרסום של קבוצת ביטוח ישיר מורכב כיום מ-3 משרדי פרסום: שלמור-אבנון-עמיחי, שאחראי על ביטוח ישיר; אדלר-חומסקי, שאחראי כאמור על אישי ישיר; וברוקנר-נטע-יער, השחקן החדש יחסית שאחראי על מימון ישיר.

במשך מספר שנים רכשה את המדיה של כל הקבוצה חברת המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון, וזאת למרות שהמשרד לא היה רוב הזמן חלק ממערך הפרסום של החברה. רק לפני חודשים ספורים עברה המדיה לטיפולן של חברות המדיה המטפלות בתקציבי הפרסום: החלק של שלמור נרכש על-ידי יוניון, והחלק של אדלר-חומסקי נרכש על-ידי מדיה קום.

באופן פרדוקסלי, במקרה שגליקמן יזכה במכרז - ייתכן כי חלק מתקציב המדיה יחזור בדלת האחורית ליוניברסל מקאן, שכן יוניברסל מקאן רוכשת את המדיה של גליקמן בטלוויזיה. אם באומן יזכו במכרז - ייתכן כי המדיה תירכש באמצעות זניט מדיה, זאת בהנחה שבביטוח ישיר לא יראו ניגוד אינטרסים בתקציב המדיה של הראל אותו רוכשת זניט.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של "9 מיליון" ב-2010 עמד על 18 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-6 מיליון דולר במחירים ריאליים.

רענן סעד, המשנה למנכ"ל אי.די.אי. חברה לביטוח, סירב להתייחס לידיעה.