מנכ"ל משרד הביטחון: הקמת הגדר בגבול מצרים תוקדם

אודי שני סייר היום לאורך גבול ישראל מצרים ועמד מקרוב על קצב הקמת הגדרות והמכשולים לאורכו ■ ירידה משמעותית במספר המסתננים ממצרים לישראל בחודש האחרון

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אודי שני, סייר היום (ג') לאורך גבול ישראל מצרים ועמד מקרוב על קצב הקמת הגדרות והמכשולים לאורכו. במהלך הסיור טס שני במסוק מעל הגבול, כדי לעקוב אחר קצב העבודות ההנדסיות לקראת הצבת הגדר. העבודות החלו לפני כשלושה חודשים ועלותן מוערכת ב-1.35 מיליארד שקל. האצת המהלך להקמת הגדר בגבול הדרום באה, בין השאר, בעקבות דרישתו של שר הביטחון, אהוד ברק.

מסקירות ששני קיבל בשטח עולה, כי שש חברות קבלניות כבר פועלות בכמה קטעים לאורך הגבול לקראת התקנת הגדר או מכשולים אחרים שיקשו את הכניסה לישראל דרך סיני. העבודות מתמקדות ביישור תוואי שיאפשר להתקין את הגדרות והמכשולים. בימים הקרובים יבחר משרד הביטחון בקבלן שיתקין את הגדרות במספר קטעים לאורך הגבול, ולדברי שני, כבר בתוך כחודש וחצי הן ייראו כבר בשטח.

מלווה בראש מינהלת הקמת הגדר מטעם משרד הביטחון, ערן אופיר וסמנכ"ל אגף המבצעים של המשרד, בצלאל טרייבר, עמד שני מקרוב על מורכבות העבודות: בחלקים ניכרים מהגבול המלאכה מסובכת, בעיקר בשל התנאים הטופוגרפיים המקשים העמדת מכשול, מה שמחייב עבודות הנדסיות ותשתית נרחבות. לדבריו, העובדה ששש חברות קבלניות כבר פועלות באזור מקצרת את לוחות הזמנים באופן שיאפשר להקדים את השלמת העבודות לאורך הגבול בחצי שנה: "עד סוף 2012 הגדר והמכשולים יהיו כבר בשטח", אמר שני. "משרד הביטחון רואה בפרויקט הזה משימה לאומית מדרגה ראשונה ואני מרוצה מהתקדמות העבודות. שר הביטחון הורה להאיץ את הפעולות להשלמת הגדר ולשם אנו חותרים", אמר.

בתוך כך, נתונים שמסר היום שני מעלים כי בחודש האחרון חלה ירידה משמעותית במספר המסתננים ממצרים לישראל: אם אשתקד עמד מספר המסתננים על כאלף איש בממוצע מדי חודש, בינואר האחרון עמד על כ-400 בלבד, עוד בטרם הוקמה הגדר: "ניתן לייחס זאת לעובדה שרואים נוכחות ישראלית בשטח, יש הבנה שישראל לא מתכוונת להמשיך לנצח עם המצב הזה שבו כל מי שרוצה יכול להיכנס. זה מרתיע", אמר היום גורם במשרד הביטחון.