למה גווארדיולה לא מוכן להתחייב לברצלונה ליותר מעונה אחת?

פעם שלישית שהמאמן יאריך חוזהו לפרק זמן מינימלי ■ "קרן קטאר" עשויה לקחת חסות גם על יתר מחלקות המועדון עבור 25 מיליון אירו

ברצלונה הפריכה אמש (ד') באופן סופי את השמועות לפיהן פפ גווארדיולה, מאמן הקבוצה, עשוי לעזוב בסוף העונה עם תום חוזהו, אחרי שהודיעה כי יחתום בימים הקרובים על חוזה עד לתום העונה הבאה.

למרות הערכה עצומה כלפי גווארדיולה, זוהי הפעם השלישית ברציפות שברצלונה מאריכה את החוזה שלו בשנה אחת בלבד. מה הסיבה לכך? העיתונאי חוזה לואיס ארטוס, המסקר את ברצלונה עבור ה"אל מונדו דפורטיבו", מסביר: "גווארדיולה עצמו לא רוצה חוזה ליותר משנה אחת - משתי סיבות: הראשונה היא לאפשר לעצמו מרווח תמרון ולהיות פתוח להצעות אטרקטיביות מליגות אחרות בעולם; השנייה: הוא מאמין שזה יוצר מוטיבציה גבוהה יותר אצל השחקנים הנאמנים לו, שחוששים למקומם בקבוצה ביום שאחרי עזיבתו".

בתוך כך, החליטו בהנהלת ברצלונה, במסגרת הניסיון להקטין את התלות של המחלקות הנלוות (כדורסל, כדוריד, כדורעף וכו') של המועדון בקבוצת הכדורגל, לנסות להפוך כבר בעונה הבאה את "קרן קטאר" לנותנת החסות של כלל מחלקות המועדון. במסגרת הסכם חסות החולצה החדש לקבוצת הכדורגל, שעבורו תשלם "קרן קטאר" 125 מיליון אירו ל-5 שנים, נכלל סעיף לפיו יכולים הקטארים לקחת חסות חולצה של יתר מחלקות המועדון עבור 5 מיליון אירו לעונה, מה שיבטיח למועדון הקטאלוני עוד 25 מיליון אירו.

נכון להיות משלמת חברת הביטוח Regal כ-2 מיליון אירו לעונה עבור חסות חולצה לקבוצת הכדורסל של ברצלונה.