מנצחים מחוץ למגרש: ווסטהאם תקבל את האצטדיון האולימפי

"הפטישים" יעברו לשחק באצטדיון שייארח את משחקי 2012, אחרי שהצעת המכרז שלהם הועדפה על פני זו של טוטנהאם; ישקיעו 95 מיליון ליש"ט בהקטנת האצטדיון ל-60 אלף מקומות

לא בטוח אם לווסטהאם יונייטד תהיה קבוצה בפרמיירליג בתום העונה הקרובה, אבל גם זה לא ימנע ממנה להיות זו שתזכה בקרב הגדול על השימוש באצטדיון האולימפי בלונדון. ה-BBC מפרסם, כי ביום שישי תוכרז ווסטהאם באופן רשמי כקבוצה הלונדונית שתקבל לידיה את האצטדיון בתום המשחקים שייערכו בעיר בקיץ 2012, ותעזוב את "אפטון פארק" המיתולוגי בו היא משחקת מאז 1904.

ווסטהאם התמודדה במכרז על האצטדיון האולימפי מול טוטנהאם, כאשר ה"חברה למורשת האולימפית" - זו שקובעת את עתידם של המתקנים האולימפיים בתום המשחקים - העדיפה את ההצעה השמרנית יותר של "הפטישים".

ההצעה של ווסטהאם זכתה לתמיכה רחבה יותר בעיקר בזכות העובדה שדיברה על שינויים מינוריים יחסית באצטדיון, להבדיל מההצעה של טוטנהאם שרבים כינו אותה "הריסה ובנייה מחדש של האצטדיון האולימפי". התוכנית השמרנית של ווסטהאם כללה את הקטנת האצטדיון מ-80 אלף ל-60 אלף מקומות, השארת מסלול האתלטיקה המקיף את הדשא - מה שיאפשר להמשיך לארח באצטדיון תחרויות אתלטיקה ואירועי מסלול, והתאמתו למשחקי פוטבול אמריקני, קריקט, ראגבי וספורט מוטורי. ההצעה של ווסטהאם כללה שיפוץ בסכום כולל של 95 מיליון ליש"ט.

ההצעה של טוטנהאם זכתה לביקורת ציבורית גדולה, מאחר וכללה הריסה ובנייה כמעט מחדש של האצטדיון, שבבנייתו הושקעו 500 מיליון ליש"ט. בטוטנהאם דיברו על "מגרש כדורגל נטו", ללא מסלול ריצה המפריד את הדשא מהיציעים - בשיפוץ שהיה עתיד לעלות 250 מיליון ליש"ט. כעת ייאלצו "הספרס" לחזור לתוכנית המקורית: פיתוח מחדש של "ווייט הארט ליין", האצטדיון הנוכחי של הקבוצה, שעלות השדרוג שלו יקרה הרבה יותר וצפויה להגיע ל-450 מיליון ליש"ט.