"לא יהיו פיטורים ברשות השידור ללא אישור המוסדות"

כך אומר יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, זאת על רקע שיחות שיזם מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר עם 170 עובדים שעשויים להיות מפוטרים במסגרת הרפורמה

יו"ר מליאת רשות השידור, אמיר גילת, מבקש לפקח על מהלך הפיטורים ברשות במסגרת הרפורמה. ל"גלובס" נודע כי אתמול (ד') העביר גילת החלטה בוועדת הרפורמה של מליאת רשות השידור, לפיה לא יתקיימו פיטורים ברשות ללא אישור המוסדות.

ההחלטה מגיעה על רקע העובדה ש-170 עובדים מקרב דירוג העיתונאים המחזיקים בחוזים אישיים זומנו לשיחות הערכה, לטובת שיבוץ מיוחד אחרי הרפורמה, כאשר הובהר להם כי הדבר עשוי להביא להחלטה לפטרם. את הליך שיחות ההערכה יזם מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר.

מדובר בעובדים אשר הסתיימו חוזיהם, ובתוכם נכללים עובדים זוטרים כתחקירנים ועיתונאים ומגישים בכירים כאחד. לאור העובדה כי עשרות מהם ייאלצו בכל זאת לעזוב את עבודתם אחרי הרפורמה, הוחלט לבחון כבר בשלב זה האם יש מקום להאריך את החוזים שלהם בשנתיים נוספות, או שיש להחליט על פרידה מהם כבר כעת.

שקלאר צפוי לסיים את הקדנציה שלו ביולי השנה, והוא מקווה להשלים עד אז את הרפורמה.

עם זאת, הליך ההערכה ברשות השידור נתפס כמעין "חיסול חשבונות" לפני תום הקדנציה של שקלאר. במיוחד לנוכח העובדה שהרפורמה עדיין לא נחתמה עם כלל הוועדים, לא עבר חוק רשות השידור החדש בכנסת, ולא הובהרו דרכי המימון של הרפורמה.

גורמים בקרב העובדים קבלו על כך שמי שינהלו את שיחות ההערכה הם הממונים הישירים של כל עובד, אשר חלק ניכר מהם בעצמם מהווים מינוי בפועל.

בתקופה הקרובה אמור להחליט מבקר המדינה האם יפרסם את הדוח אודות רשות השידור כבר בחודש הקרוב, או שמא הוא יגיש אותו למשרד ראש הממשלה לתגובתו, כחלק מדוחות על מוסדות אחרים. מהלך כזה יעכב את הוצאת הדוח העוסק בתקופת פעילותו של שקלאר.

מרשות השידור לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.