מסך פנסוניק VT20P - חוויית תלת-ממד היקפית

מדובר במסך באיכות מוצלחת מאוד גם בשידור רגיל וגם בתלת ממד ■ למי שחיכה לראות את הסרטים שלו עם ממד נוסף, המסך של פנסוניק יענה על מבוקשו

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES שהתקיימה לאחרונה בלאס וגאס, לימדה אותנו שני דברים מרכזיים על תחום התלת-ממד בטלוויזיות. הראשון הוא שהתלת-ממד אינה תופעה חולפת. והשני הוא שמסכי התלת- ממד המחייבים הרכבת משקפיים, ייעלמו בעוד כשנה. מכאן, נעבור לביקורת על מסך ה-VT20P של פנסוניק מסדרת VIERA המציע יכולות תלת-ממד עם משקפיים.

תלת-ממד: האיכות, במסך שגודלו 50 אינץ', מוצלחת מאוד. יש תחושה שהדמויות או העצמים המופיעים על המסך מקבלים עומק יותר ממה שתמונה שטוחה מספקת. התמונה המתקבלת באמצעות המשקפיים לא פוגעת בתמונה המקורית. ניתן לצפות במשקפיים גם במצב אנכי או בחדר מואר ותלת הממד מורגש היטב.

אחד הדברים שהפריעו לנו הוא היעדר יישום המאפשר להמיר תוכן דו-ממדי לתלת-ממדי, כמו במסכים המקבילים של סמסונג ושארפ. מדובר באופציה שבלחיצת כפתור מסוגלת להציג כל תוכן המשודר בטלוויזיה או בסרטי בלו-ריי בתלת-ממד. מצד שני, איכויות ההמרה לא תמיד מוצלחות אצל המתחרים.

משקפיים: המשקפיים נוחים בהרבה מהמשקפיים שבבתי הקולנוע וכוללים מתאם לאף, החיסרון הוא שהם נטענים על סוללה ולא באמצעות כבל.

תמונה וסאונד: צבע שחור חד ואיכותי המספק תמונה מצוינת שמורכבת גם מצבעים חדים אחרים. גם בשידורים שלא הגיעו ממקור HD, התמונה טובה, אולם לא מדהימה. המעבד מצליח להתמודד עם תצוגה יחסית נקייה בגודל מסך שכזה. הסאונד סביר. מעבר לצפייה בחדשות ובתוכניות ריאלטי, לצפייה בסרטים, תרצו מערכת היקפית.

חיבורים: 4 כניסות HDMI, כניסת RCA, כניסת S-Video ושתי כניסות קומפוננט. אין כניסת SCART שחשובה לבעלי ממירי הוט מג'יק.

מה מגיע בערכה? שני זוגות משקפי תלת-ממד (זוג נוסף עולה 500 שקל), נגן בלו-ריי התומך בסרטי תלת-ממד ו5 סרטים באורך מלא. ביורוקום מציעים מצלמת וידיאו בתלת ממד ב-6,000 שקל במקום ב-8,000 שקל.

בשורה התחתונה: מדובר במסך באיכות מוצלחת מאוד גם בשידור רגיל וגם בתלת ממד. למי שחיכה לראות את הסרטים שלו עם ממד נוסף, המסך של פנסוניק יענה על מבוקשו.

מחיר: 17,900 שקל ל-50 אינץ'.

מסך פנסוניק VT20P
 מסך פנסוניק VT20P