בתו של תשובה רוכשת מדלק נדל"ן קניון ב-38 מיליון שקל

דלק נדל"ן נכסים מניבים תמכור לכרמית אלרואי את הקניון במושב ביתן אהרון ■ אלרואי היא בתו של בעל השליטה בדלק ועוסקת ברפואה סינית ■ הנכס נמצא על המדף כבר שנה וחצי

דירקטוריון חברת דלק נדל"ן , שבשליטת יצחק תשובה, אישר את מכירת קניון ביתן אהרון, שבבעלות החברה הבת דלק נדל"ן נכסים מניבים, לבתו של תשובה, כרמית אלרואי, תמורת כ-38 מיליון שקל.

אלרואי, 43, היא בתו הבכורה של תשובה דרך נישואיה הראשונים של רעייתו חיה. אלרואי הקימה ב-2007 את חברת פארמה סין המייצרת ומשווקת תרופות סיניות לילדים. בעלה הוא רוני אלרואי, שעבד עם תשובה במשך 25 שנה, אבל יצא לדרך עצמאית לפני כחמש שנים, תחת חברת האחזקות קמ"ן, הפועלת במגוון תחומים ובהם טכנולוגיות מים, קמעונאות וחברות ביטחוניות.

המגעים הקודמים לא הבשילו

תשובה מינה את אלרואי לדירקטורית בדלק ישראל בספטמבר האחרון. אלרואי עוסקת ברפואה סינית והיא בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ומדעי הרוח מאוניברסיטת תל אביב ומוסמכת ברפואה סינית מפאסיפיק קולג'.

אלרואי רוכשת את הקניון במושב ביתן אהרון באמצעות חברה פרטית ייעודית לקניון. הנגס המדובר עמד למכירה במשך כשנה וחצי, שבמהלכה קיבלה דלק נדל"ן מספר הצעות, כשהסכום הגבוה ביותר שהוצע עליו עד כה הוא כ-37 מיליון שקל.

בפברואר 2010 פורסם ב"גלובס" כי מתנהלים מגעים למכירת הקניון לחברת קנדה ישראל, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, אולם מגעים אלה לא הבשילו לכדי עסקה.

דלק נדל"ן נכסים מניבים החלה בהקמת הקניון בשיתוף עם מושב ביתן אהרון באוגוסט 2008, בהשקעה של כ-18 מיליון שקל. הקניון, בשטח כולל של כ-2,600 מ"ר, פועל כקניון דרכים סמוך למחלף חבצלת השרון בכביש החוף, בין נתניה לחדרה. על הכביש פועל בקרבת מקום גם קניון הדרכים אם הדרך, הסמוך למושב בית חירות.

לפי חוזים שנחתמו עם הקמת הקניון, עומדים דמי השכירות במתחם על כ-120 שקל למ"ר לחודש ותמהיל החנויות כולל את סופר פארם, סטימצקי, מקדונלד'ס, קפהנטו ובית הפנקייק המקורי.

בדיווח לבורסה שהוציאה דלק נדל"ן, בניהולו של ערן מיטל, צוין שהעסקה כפופה לתנאים מתלים שכוללים בין היתר את אישור האסיפה הכללית.

מכירת הקניון היא בהתאם לתוכנית האסטרטגית שהציגה דלק נדל"ן בתחילת דצמבר למכירת כל נכסיה בישראל ובקנדה, בד בבד עם הנפקת זכויות וגיוס אג"ח מגובות בביטחונות.

בחודש שעבר פורסם ב"גלובס" שדלק נדל"ן מנהלת מגעים למכור את קניון עכו לקרן הריט סלע קפיטל נדל"ן תמורת כ-70-80 מיליון שקל.

התמחתה בדיקור ובצמחי מרפא

לאחר לימודיה לתואר ראשון עבדה אלרואי במשך שנה עם ילדים הסובלים מפיגור שכלי. בהמשך החליטה לעשות הסבה ופנתה ללימודי רפואה סינית שלאחריהם התמחתה שנתיים בארה"ב בדיקור ובצמחי מרפא. עם חזרתה ארצה, טיפלה אלרואי באנשים ברפואה סינית בקליניקה הביתית שבמושב אביחיל, הסמוך לביתן אהרון.

בד בבד היא ריכזה את לימודי הרפואה הסינית במדיקולג' של המכללה למינהל, והקימה מרפאה לרפואה משלימה בבית החולים לניאדו.

בהמשך עברה לבית החולים לילדים "דנה" שבאיכילוב, והקימה וניהלה את המרפאה לרפואה משלימה לילדים. מאז 2007 היא הבעלים והמנכ"ל של פארמה סין.