תלונה על הסתה לאלימות וטרור נגד פרידה מ"האח הגדול"

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) הגיש תלונה במשטרה נגד פרידה הכט, שאמרה בתוכנית כי היא "מפרגנת למחבלים מתאבדים" ■ שנלר ל"גלובס": "זה מהווה פגיעה בביטחון המדינה"

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) הגיש תלונה במשטרה נגד מתמודדת "האח הגדול" פרידה הכט, על "הסתה לאלימות או טרור". זאת, בעקבות דברים שאמרה שלשום (ב') הכט במסגרת שיחה בבית "האח הגדול" עם המתמודד רם פרייס-סיטון, ששודרה בערוץ 20.

נזכיר כי הכט אמרה בין השאר כי היא "מפרגנת למחבלים המתאבדים" שיבואו להתפוצץ מולה, שכן היא בטוחה ש"ההצלחה שלהם תעשה לנו טוב".

כשנשאלה הכט איך בדיוק מחבלים שיתפוצצו מולנו ויצליחו במשימתם יעשו טוב, ענתה הכט כי "כשאתה שמח וטוב לך, רק טוב יבוא ממך. אני מפרגנת למי שמצליח. כשמישהו מפרגן ושמח בשמחת אחרים - איכשהו זה יחלחל גם אליו".

שנלר אמר היום (ד') ל"גלובס", כי "כל אזרח ישראלי מבין כי הדברים שנאמרו על-ידי הכט, שמבטאים הבנה וקבלה של פעולות טרור ואבל נוסף לתושבי ישראל, זה יותר משהדעת יכולה לסבול".

לטענתו של חבר הכנסת, "כשמאפשרים התבטאויות מסוג זה שתומכות בפעולות טרור, כמו מחבלים מתאבדים, זה מהווה פגיעה בביטחון המדינה, פוגע בחוסן הלאומי ובתדמיתה של ישראל בכלל".

שנלר טוען כי למרות המלחמה למען חופש הביטוי, יש במקרה הזה מבחן - עד מתי?. לדבריו, "יש לקבוע אמות-מידה מתי התבטאויות כאלה הן לגיטימיות במסגרת חופש הביטוי ומתי זה כבר עובר את הגבול, כמו במקרה שלפנינו".

"האח הגדול", נציין, מספק בתקופה האחרונה שערוריות רבות. בתחילת השבוע היה זה עורך התוכנית יורם זק, ששיחרר התבטאות מינית ובוטה לעבר המתמודדת דנה רון, התבטאות ששודרה בערוץ 20 ובאתר האינטרנט של התוכנית, ושהביאה להוצאתו של זק לחופשה, אך בינתיים הוא כבר הספיק לחזור לעבודה רגילה.

בעקבות ההתבטאות, כ-50 תלונות הגיעו לרשות השנייה נגד עורך "האח הגדול", כשצופים רבים הביעו מחאתם בפני הרשות וקראו לפיטוריו של זק. לאור התלונות, מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה אמר כי הוא מצפה ל"חשבון נפש משמעותי" של הנהלת קשת ושל העורך הראשי של התוכנית. "סביר להניח כי הדבר אמור להיעשות בכובד-ראש ובמשך זמן ארוך וניכר", אמר.