דיפנסופט תקבע מיקום מע' התרעה בגבול מצרים-ישראל

תוכנה שפיתחה החברה מיקנעם, תנתח את תוואי השטח ותספק מיקומים מדויקים ■ היקף המכרז במסגרת העבודות להקמת הגדר והמכשולים בגבול הדרום מוערך בכמה מיליוני שקלים

תוכנה שפיתחה חברת דיפנסופט מיקנעם, תנתח את תוואי השטח לאורך גבול ישראל-מצרים ותספק מיקומים מדויקים, שיאפשרו ניצול מרבי של מערכות ההתרעה המתקדמות שיותקנו בגזרה.

היקף המכרז במסגרת העבודות להקמת הגדר והמכשולים בגבול הדרום מוערך בכמה מיליוני שקלים והוא כולל גם אופציה להתקשרות לעבודה נוספת של משרד הביטחון בגזרה.

התוכנה, שאותה רשמה דיפנסופט כפטנט וכבר שימשה להגנת גבולות ומתקנים רגישים בעולם, תאפשר לקצר בכ-90% את זמן התכנון, ולחסוך בעלויות של פריסת המערכות לאורך הגבול.

בימים האחרונים זכתה החברה במכרז של משרד הביטחון, שהחליט בשבועות האחרונים להאיץ את הקמת הגדר והמכשול לאורך הגבול הדרומי. עבודות ההקמה, שהיקפן מוערך ב-1.35 מיליארד שקל, החלו לפני כשלושה חודשים ועתידות להימשך עד סוף 2012. במסגרתן יותקנו לאורך גזרותיו השונות גדרות או מכשולים, תוך שימוש באמצעי תצפית ומעקב מתקדמים.

מזינים נתוני שטח

לפני כשבועיים ביקר באזור מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, וביקש לעמוד על קצב התקדמות העבודות באזור. זאת, גם על רקע ההפיכה במצרים ואי-הוודאות לגבי מידת הפיקוח של השלטונות במדינה על המתרחש בחצי האי סיני.

החברה הוקמה בשנת 2002 בהשקעה של 8 מיליון דולר. היא הוקמה בידי קבוצת יזמים, בהם איתי בר-יוסף המשמש כיום כסמנכ"ל השיווק ושי פרץ, המכהן בה כיום כסגן יו"ר. מנכ"ל החברה הוא לארי קסנטי והוא מנהל את פעילות החברה-הבת בארה"ב.

קבוצת יזמים פרטיים השקיעה בחברה וכן קרן אטלון גלובל סקיוריטי, שבראשות האלוף במיל' דורון אלמוג. עם הקמתה, עסקה החברה בפיתוח מערכות לשוק האזרחי אך ב-2004 החלה למקד את פעילותה בנושא אבטחה וביטחון.

תוכנות דומות שפתחה דיפנסופט שמשו בעבר את צה"ל ואת מערכת הביטחון בתכנון התקנת מערכות ההתרעה לאורך גדר ההפרדה וקטעים שהוגדרו כבעיתיים לאורך גבול הצפון והגבול עם עזה.

פעילות המערכת, "מגדלור", מתבססת על תוכנה שאליה ניתן להזין נתוני שטח רבים ולהגדיר את האיומים הרלבנטיים לסביבה. עם הזנת הנתונים, ניתן להגדיר גם את מספר מערכות ההתרעה שעתידות להיות מותקנות בגזרה וזאת כדי לשמור על מסגרת התקציב של הפרויקט. לדברי בר-יוסף, התוכנה משקללת את הפרמטרים בתוך דקות, ומספקת מיקומים מדויקים להתקנת המערכות.

גם בלוני תצפית

"אלגוריתמים מאפשרים למשתמשי התוכנה לתכנן בתוך דקות מערכי הגנה אופטימליים שעונים על הדרישות המבצעיות ועומדים במסגרת התקציב של הפרויקט", אמר.

באמצעות החברה-הבת שלה הפועלת בארה"ב, BSEC Planning , שולבה המערכת "מגדלור" גם בתכנון מערכי ההגנה לאורך הגבולות של ארה"ב במקסיקו ובקנדה ובמתקנים אסטרטגיים באסיה.

בין אמצעי ההתרעה שעתידים לשמש את צה"ל עם השלמת העבודות בגבול מצרים: מצלמות שיכסו תאי שטח גדולים ובלוני תצפית שיעקבו אחר תנועה חריגההיכן שלא ניתן להקים גדר בשל תנאים טופוגרפיים. אלה, יחוברו למרכזי שליטה שיעקבו אחר המתרחש ובהתאם לצורך, יקפיצו אל נקודות ההתרחשות כוחות מתאימים.