פיפ"א להתאחדות: על פרננדז להפסיק את פעילותו בנבחרת ישראל

המאמן הלאומי בסכנת הדחה: ארגון הכדורגל העולמי פסק כי על הצרפתי להפסיק לאמן, בעקבות חוב של 400 אלף אירו לקבוצת ריאן מקטאר, אותה אימן בעבר ■ לוזון: "ננסה לפתור את הבעיה"

ההתאחדות לכדורגל קיבלה היום (ה') פנייה רשמית מפיפ"א בעניינו של המאמן הלאומי, לואיס פרננדז, על כך שעליו לחדול באופן מיידי מכל פעילות הקשורה לכדורגל בגין אי תשלום חוב כספי לקבוצה אותה אימן בעבר בקטאר.

ההתאחדות הישראלית היתה בקשר כל העת עם פרננדז, עורכי דינו ונציגי פיפ"א על מנת להתעדכן בפרטים. בעקבות המכתב שהתקבל, ההתאחדות תפעל בהתאם אחרי שיחה שתיערך בשבוע הבא עם פרננדז ועורכי דינו.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, מסר בתגובה: "בשבוע הבא אפגש עם לואיס פרננדז ונראה יחד איך לפתור את הבעיה שנוצרה".

מדובר על פרשה שהחלה בתקופה בה פרננדז אימן בקבוצת ריאן הקטארית, בשנת 2005, אותה חשף העיתון "ידיעות תל אביב". פרננדז, שקיבל הצעה מבית"ר ירושלים של ארקדי גאידמק, התחייב, לטענת הקבוצה, לפצות אותה בסכום של כ-400 אלף אירו בגין הפרת חוזה.

עם זאת, הכסף לא הגיע עד היום לידי המועדון, שפנה לבית הדין המשמעתי של פיפ"א. בית הדין חייב את הצרפתי לשלם את הסכום בתוך 60 יום, ולא, לא יוכל לקחת חלק בכל פעילות שקשורה לכדורגל, זאת ללא הגדרת תקופת ההרחקה.

פרננדז ערער על הפסיקה בפני ה-CAS (בית הדין הגבוה לספורט בשווייץ), אך נדחה על הסף. מוקדם יותר השנה החליט להגיש בקשה לביטול פסק הדין של ה-CAS, לבית המשפט הפדרלי העליון בשווייץ, אך נדחה גם שם.

לואיס פרננדז מסר בתגובה, כי "מדובר במאבק משפטי שנמשך שנים. אני בטוח שהדברים יסתדרו, בוודאי עד משחקי הנבחרת הבאים בחודש מארס".