צפו: סטיב ג'ובס ומארק צוקרברג בארוחת ערב עם אובמה

נשיא ארה"ב נפגש עם כמה מראשי חברות טכנולוגיה אמריקניות במטרה לגייס את תמיכתם למאמציו להמשיך את ההוצאה על יוזמות היי-טק, מול דרישת הרפובליקנים לקיצוצים עמוקים

תצלום ששוחרר שלשום (ו') לפרסום על ידי הבית הלבן מראה את מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, עם כמה ראשי חברות טכנולוגיה ידועים אחרים מרימים כוסות עם הנשיא ברק אובמה בארוחת ערב פרטית ביום ה' בלילה בסן פרנסיסקו. התצלום בא על רקע דיווחים וצילומים בכמה טבלואידים, שלפיהם מצב בריאותו של ג'ובס קשה.

בתצלום נראים ג'ובס ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, יושבים משני צדדיו של אובמה בהשקת הכוסות. ג'ובס, שלובש את חולצת צווארון הגולף השחורה שהפכה לסמלו המסחרי, מצולם מאחור.

ג'ובס אובחן ב-2003 כחולה סרטן לבלב. הוא נטל חופשת מחלה של חצי שנה ב-2009, שבמהלכה עבר השתלת כבד, לפי דיווחים. ב-17 בינואר השנה הוא נטל חופשת מחלה ללא הגבלת זמן.

ג'ובס שומר על פרופיל נמוך

השבוע פרסמו טבלואיד של רשת מרכולים ואתר רכילות באינטרנט כתבות שלפיהן בריאותו של ג'ובס מתדרדרת. אפל או ג'ובס לא פרסמו כל הסבר על הסיבה להיעדרותו מהעבודה, והוא שמר על פרופיל נמוך מאז חשיפת קו חדש של מחשבי MacBook באוקטובר.

אובמה סייר בערב יום ה' בעמק הסיליקון כדי לקדם את תוכנית "לזכות בעתיד" להמרצת הכלכלה לפני קהל של מיוחסי היי-טק.

ארוחת הערב התקיימה בביתו של ג'ון דור, שותף בכיר בקרן ההון סיכון קליינר פרקינס קופילד אנד ביירס, מהידועות בעמק הסיליקון. הבית שוכן באזור מיוער בוודסייד, קליפורניה, וארוחת הערב הייתה סגורה בפני התקשורת.

צוקרברג ויתר על הקפוצ'ון

פרט נוסף ראוי לציון היה שצוקרברג ויתר על חולצת האימונית עם הקפוצ'ון החביבה עליו לרגל המפגש עם אובמה.

הנוכחים האחרים בארוחה כללו את מנכ"ל גוגל היוצא, אריק שמידט; מנכ"לית יאהו, קרול בארץ; מנכ"ל טוויטר, דיק קוסטלו; מנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס; מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, ומנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס.

מלבדם השתתפו גם נשיא אוניברסיטת סטנפורד, ג'ון הנסי; יו"ר ג'ננטק, ארט לוינסון, וסטיב ווסטלי, מייסד קבוצת ווסטלי.

אובמה נפגש בפעם האחרונה עם ג'ובס בסן פרנסיסקו באוקטובר במהלך סיור שלו לפני בחירות הביניים לקונגרס. דוברי הבית הלבן אמרו אז שהמפגש הפרטי בין השניים נערך במלון, ונדונו בו התחרותיות האמריקנית, מערכת החינוך ועצמאות בנושאי אנרגיה.

הפעם מסר מזכיר העיתונות בבית הלבן, ג'יי קרני, שאובמה דן עם ראשי ההיי-טק בהצעותיו להוצאה על מו"פ וחינוך כדי להפוך את אמריקה ליותר תחרותית בעולם.

הארוחה הייתה חלק מהמאמץ של הנשיא לגייס את תמיכת חברות כמו גוגל, אפל וטוויטר למאמציו להמשיך את ההוצאה על יוזמות היי-טק, מול דרישת הרפובליקנים לבצע קיצוצים עמוקים בתוכניות הוצאה רבות.

אובמה מציע להוציא מיליארדי דולר על אינטרנט במהירות גבוהה, חינוך טכנולוגי ותוכניות נוספות. הצעת התקציב החדשה שלו קוראת להקפאת הוצאה של חמש שנים על הוצאה מקומית בתחומים אחרים.

ארוחה עם אובמה
 ארוחה עם אובמה